3 adevaruri absolute in branding-ul de angajator

3 adevaruri absolute in branding-ul de angajator

Strategiile de employer branding sunt o solutie complexa, pe termen lung, la care companiile apeleaza, tot mai des in ultima vreme, pentru a atrage si pastra talentele, dar si pentru a se diferentia pe piata fortelor de munca.

Oamenii nu mai aleg joburile functie de salariu sau denumirea acestora, ci dupa modul in care apreciaza ca se potrivesc in cultura unei organizatii, profesional si personal. Strategiile de employer branding bine construite fac diferenta tot mai mult si influenteaza optiunile candidatilor.

In acest context, branding-ul de angajator, ca proces, trebuie sa tina cont de trei aspecte importante:

  1. Reputatia unui angajator se construieste din interior

Inainte de a decide sa va promovati brandul de angajator, asigurati-va ca procesele interne sunt puse la punct, asumate si sustinute de catre angajati, in special, de catre manageri. Procedurile de lucru exista, sunt cunoscute si accesibile tuturor angajatilor. Modul intern de organizare permite preluarea noilor angajati in sistem si acompanierea lor pe intreaga perioada de acomodare, in asa fel incat, la finalul acesteia, nou angajatii sa poata valorifica eficient resursele interne puse la dispozitie de companie.

In alta ordine de idei, calitatea relatiei interne dintre angajati si companie, va influenta succesul unei strategii de brand de angajator, Cu cat relatia este mai deschisa, constructiva si corecta, cu atat compania va avea o reputatie mai buna.

  1. Valorile organizatiei sunt, in mod real, si valorile angajatilor

De multe ori se intampla ca valorile angajatilor sa nu coincida cu setul de valori al companiei. Si atunci, orice efort depus in directia construirii unei campanii de promovare a brandului de angajator, devine aproape inutil, chiar distructiv. Nou angajatii nu se vor integra in cultura reala a companiei. Desi ei au ales angajatorul functie de sistemul de valori promovat, el nu se regaseste, la nivel de comportamente si procese, in realitatea de zi cu zi din organizatie. De aceea, ei vor parasi organizatia in primele 3 luni de la angajare, ducand in piata referinte negative cu privire la imaginea acesteia.

In plus, va creste nivelul de demotivare si chiar frustrare in randul angajatilor care raman in organizatie, acestia fiind, din ce in ce mai mult preocupati de reputatia reala a angajatorului lor.

  1. Strategiile de HR si Comunicare interna asigura succesul strategiei de employer branding

Procesele de atragere, recrutare, responsabilizare, promovare, dezvoltare si recunoastere a talentelor in organizatie genereaza premisele unui branding de angajator autentic si sustenabil. Acest lucru se obtine din interconectarea strategiilor de HR, comunicare interna si employer branding, produsul final fiind – EVP-ul (employee value proposition). El reprezinta un pachet unic de beneficii oferit de catre angajator in schimbul competentelor si nivelului de expertiza atras in companie. Evidentiaza unicitatea angajatorului pe piata fortelor de munca si reprezinta garantia ca promisiunile sunt sustinute intern de realitatea organizationala.

EVP-ul are capacitatea de a cristaliza actiunile de HR intr-o directie constructiva si proactiva. El defineste modul in care se construiesc mesajele de recrutare, selecteaza canalele de promovare a brandului de angajator, si, in acelasi timp, informeaza angajatii din companie asupra prioritatilor strategice ale departamentului de Resurse Umane. In linie cu EVP-ul, strategia de HR a companiei se construieste punand in centru realitatea organizationala, nevoile si prioritatile exprimate ale angajatilor si disponibilitatea lor de a se implica activ la dezvoltarea si promovarea brandului de angajator.

Ca EVP-ul sa fie unul de succes trebuie sa valideze ADN-ul organizatiei ca fiind unul autentic, credibil, relevant, distinct si, nu in ultimul rand, aspirational.

Desi promovarea brandului de angajator poate fi considerata o solutie sigura si pe termen lung care sa acopere deficitul de talente dintr-o organizatie, procesul prin care se construieste si devine functionala o strategie in acest sens este unul extrem de complex. Esenta, insa, sta in respectarea celor 3 adevaruri absolute: reputatia angajatorului se construieste din interior, valorile organizatiei trebuie sa fie, in mod real, si valorile angajatilor iar strategiile de HR si Comunicare Interna sunt baza in definirea unei strategii de employer branding.

Mirela Tanase
Head of HR Architects

hr_architects@exploratist.ro

Despre autor

Lasa un comentariu