Cel mai curajos partener de business – HR-ul si o solutie pentru el

Cel mai curajos partener de business – HR-ul si o solutie pentru el

Traim intr-o dinamica accentuata de provocarile economice si de viteza de propagare a informatiei prin intermediul tehnologiei, motiv pentru care adaptarea nu mai este de ceva vreme o conditie de supravietuire. Anticiparea tinde sa devina un „must” pentru cei care vor sa spuna “prezent” zilei de maine. Si organizatiile resimt aceeasi presiune ca si oamenii, poate mai amplu si mai acut, deoarece au o tripla responsabilitate: pentru angajati, pentru propria misiune, pentru comunitatile din care fac parte.

Intr-un astfel de context provocator, este din ce in ce mai evident mandatul departamentului de Resurse Umane de a iesi din statutul de functie suport si de a deveni partener de business. Astfel, procesul de definire a strategiei de business si a directiilor acesteia, este necesar sa se faca in acord cu potentialul uman real al companiei, capabil sa sustina ambitiile organizatiei.

Oricare ar fi obiectivele de business, HR-ul are viziunea asupra modului pragmatic in care acestea pot fi indeplinite de organizatie. El stie, cel mai bine, daca angajatii au competentele necesare care sa sustina misiunea si ambitiile business-ului. Are instrumentele si parghiile prin care sa pregateasca viitorul unei organizatii, uitandu-se fie in afara acesteia, dupa experti, fie in interior, dupa talente.

Sunt cateva directii pe care departamentul de HR are sanse reale sa isi manifeste capacitatea de a fi partener de business:

  1. Un parteneriat activ si real cu departamentul de Marketing. In acest tandem, se defineste si se construieste o strategie de Employer Branding autentica, apta sa sustina atat interesul si angajamentul angajatilor, cat si atentia spre piata fortelor de munca, cu intentia de a identifica si a atrage acele profile umane si profesionale potrivite organizatiei. O strategie de Employer Branding ancorata, deopotriva, in misiunea organizatiei si in nevoile reale ale oamenilor are toate sansele sa atraga si sa securizeze profilele umane potrivite.
  2. Programele de Learning&Development echipeaza angajatii cu instrumentele si competentele necesare sustinerii si asumarii directiilor de actiune ale organizatiei, pornind de la nevoile reale de dezvoltare individuala. Ele adreseaza zone specifice de responsabilitate si construiesc un cadru autentic de manifestare.
  3. Programele de Performance articuleaza profilul individual la obiectivele organizatiei. Ele masoara si incurajeaza efortul pe care angajatii il depun in asumarea rolului lor. Identifica talentele potrivite contextelor viitoare de dezvoltare ale business-ului.
  4. Programele de High Potential se construiesc pornind de la un exercitiu de analiza si anticipare a profilelor umane dezirabile pentru un anumit context al business-ului. Odata definite si agreate aceste profile, se creeaza un cadru de dezvoltare de noi abilitati si competente. Ulterior, participantii la astfel de programe, vor fi capabili sa actioneze pe zone noi de competente si responsabilitate.

In piata romaneasca, HR Architects este, de peste 2 ani de zile, solutia integrata la care departamentele de HR fac apel in misiunea lor de a ramane un partener real de business. Aceasta solutie scaleaza business-ul si nevoile reale de dezvoltare ale acestuia si ancoreaza procesele si intiativele de HR la acestea.

HR Architects reprezinta o echipa interdisciplinara de specialisti, cu vasta expertiza in zona de consultanta pe servicii de HR & Marketing. Echipa noastra este scalabila in functie de nivelul de complexitate al fiecarui proiect si este compusa din:

  • arhitecti HR care au responsabilitatea designului fiecarui program; ei au capacitatea de a mixa expertize diverse, de la cele de natura antreprenoriala pana la cele de natura organizationala.
  • cei mai buni specialisti din zona lor de expertiza ce vin sa completeze, punctual, solutiile fiecarui proiect in parte.

 

Mirela Tanase

Head of HR Architects

Despre autor

Lasa un comentariu