Programele digitalizate de onboarding – alegerea companiilor moderne

Programele digitalizate de onboarding – alegerea companiilor moderne

Programele de onboarding atrag din ce in ce mai mult atentia organizatiilor in ultima vreme, pe masura ce s-a constantat ca cea mai mare rata a plecarilor noilor angajati se consuma in primele 3 luni de la angajare. Descentralizarea procesului de recrutare in companii, diminuarea timpului de calitate  alocat de catre manageri discutiilor cu noii colegi, presiunile care vin din business in directia acoperirii cat mai rapide a pozitiilor vacante, absenta unui program coerent si structurat de familiarizare cu organizatia si interactiune cu mediul de lucru genereaza frustrari in randul noilor angajati si ii determina sa ia decizii de renuntare la relatia cu noul angajator, inca din primele luni de activitate.

Solutia?

O platforma online de onboarding, care sa concentreze cele mai importante si reprezentative informatii despre organizatie si care sa asigure vizibilitate asupra calitatii resursei umane proaspat recrutate. Intr-un astfel de context, interactiunile din online sunt mixate cu cele din offline, intr-un proces continuu, complex, menit sa aduca valoare pe axa : nou angajat – companie.

Care sunt avantajele pentru organizatie?

  1. Accesibilitate

Informatia de interes general din companie este centralizata, structurata si accesibila noil angajati in doze mici.

  1. Actualitate

Aplicatia face trecerea de la un mod traditional de furnizare a informatiilor catre unul fresh, actual, tehnologizat, mixand metode de invatare, dintre cele mai diverse – articole, video, animatii, pastile de training, glosar de termeni, quizz-uri. Structura si continutul sunt definite si programate in avans, iar implementarea se va face, conform planului si necesitatilor.

  1. Eficienta

Aplicatia scade curba de invatare a userilor si, in acelasi timp, reduce timpul efectiv de interactiune dintre resursele umane responsabile de procesele de onboarding, dandu-le acestora posibilitatea de a se implica in prioritatile si urgentele care vin din business. In plus, continutul poate fi adaptat rapid, functie de dinamica businessului. Timpul petrecut in organizatie in primele 3 luni de activitate este eficientizat. prin concentrarea unui volum foarte mare de informatii si frecvente contexte de follow-up.

  1. Transparenta

Transparentizeaza evolutia noilor angajati si interesul manifestat de acestia in zona de accesare informatii, facilitand decizia de a pastra sau nu in organizatia resursele umane la finalul celor 3 luni de onboarding.

  1. Interactivitate

Un astfel de proces presupune si o comunicare activa, directa si indirecta, cu managerul. Avand acces la platforma de onboarding, acesta are vizibilitate, in timp real, asupra noilor angajati, asupra progresului inregistrat de acestia pe etapele de onboarding, si poate initia actiuni de incurajare si recompensare a progreselor inregistrate.

  1. Dezvoltare de competente de onboarding in randul managerilor

Managerul are si el, creat special, un check list cu actiuni si comportamente menite sa incurajeze progresul noilor angajati, atat in interactiunile din online, cat si in interactiunile din offline.

  1. Identificare de talente

Intrucat exista vizibilitatea asupra progresului inregistrat de catre nou veniti in accesarea informatiei, exista posibilitatea de a face recomandari personalizate pentru planurile de dezvoltare ale angajatilor.

  1. Monitorizare

In primele 90 de zile de la angajare se monitorizeaza indicele de fluctuatie Din istoricul implementarii aceste plaforme la clientii nostri, am observat ca acesta scade considerabil. De asemenea, se pot genera rapoarte de comportament ale user-ului in relatie cu informatia incarcata pe platforma.

  1. Brand de angajator

Platformele online de onboarding contribuie semnificativ la construirea unei imagini de brand de angajator mult mai puternic in piata, in randul noilor angajati, pentru ca arata preocuparea activa si consistenta a organizatiei in relatia cu acestia. Promoveaza – concepte actuale si de interes pentru angajati – growth mindset, discovery, innovation, colaborare, networking.

Care sunt avantajele onboardingului pe plarforma online pentru noii angajati?

  1. Pre-boarding

In pre-boarding, cu maxim doua saptamani inainte de prima zi de angajare, exista posibilitatea de familiarizare cu organizatia. Emotiile si intrebarile pe care si le pune un nou sosit in organizatie, inainte de a-i calca pragul, isi gasesc raspunsul printr-o simpla accesare a contului din aplicatie. Cum ma imbrac in prima zi? Ce dress code exista in organizatie? Cum sunt viitorii mei colegi? Care este stilul de comunicare? Cum arata mediul de lucru? Pe platforma online de onboarding, exista raspunsurile la toate aceste intrebari. Mai mult, interiorul companiei poate fi vizualizat prin intermediul unui tur virtual – 360 office view.

  1. Flexibilitate in invatarea noilor informatii

Informatiile despre cultura si procesele interne specifice organizatiei sunt accesibile in ritmul propriu al fiecarei persoane. In plus, se pot intoarce la ea, ori de cate ori simt nevoia.  Platforma are capacitatea de a da un numar maxim de remindere user-ului in functie de nivelul de progres inregistrat de acesta si de numarul de zile care s-au scurs de la inceperea procesului de onboarding.

Noii angajatii vor intelege mult mai bine portofoliul de servicii al companiei, procesele si procedurile interne de lucru si vor avea acces oricand la aceste informatii.

  1. Abordare personalizata cu user-ul

Indiferent in ce moment din luna va intra in companie, proaspatul angajat va debuta cu procesul de onboarding. Astfel, nu se mai asteapta sa se formeze grupe pentru organizarea sesiunilor. Categoriile de informatie au posibilitatea de a fi ierarhizate, functie de nivelul de complexitate, etapa in care se afla noul angajat, dar si zona lui de responsabilitate. Platforma permite accesul la managerul direct, dar si la persoanele responsabilizate de organizatie cu rol de budy sau mentor.

  1. Nivel crescut de angajament

Informatia din aplicatie este disponibila pe device-uri multiple: smartphone, laptop, desktop, tablete. In plus, remindere-le pe care le da aplicatia, pastreaza angajatul activ in relatia cu procesul de onboarding.

  1. Invatare experientiala

Informatiile despre companiei sunt transmise in forme diverse, de la microlearning, gamification, pana la social learning. Astfel, procesul de transmitere si asimilare a informatiei este unul actual, in linie cu nevoile de dezvoltare are oamenilor.

  1. User friendly

Informatia este dispusa in formate diferite – video, animatii, quiz-uri, pastille de informatii, articole.

Cu astfel de avantaje competitive, digitalizarea procesului de onboarding va face diferenta major intre companiile care cauta resurse umane de calitate si cele care atrag resurse umane de calitate.

 

Mirela Tanase

Head of HR Architects

Despre autor

Lasa un comentariu