Ti-ai protejat angajatii in timpul pandemiei, ti-ai sprijinit clientii cu idei din ce in ce mai inovative si pliate pe nevoi si chiar ti-ai dezvoltat serviciile companiei. Acum totul pare ca se schimba din nou. Restrictiile au fost ridicate si mare parte din evenimentele organizate pana acum in online incep sa piarda teren.
Perioada imediat urmatoare este despre depasirea atat a haosului (care ne-a facut sa ne punem sute de intrebari despre ce va veni), cat si a anxietatii (generate din cauza distantarii, a pierderii contactului fizic cu ceilalti). Daca ar fi sa exprimam asta intr-un singur cuvant, ne aflam in fata unei readaptari.
Cu siguranta te-ai intrebat cum va arata viata noastra, dar si comunicarea in cadrul organizatiei tale dupa ce lucrurile incep sa-si revina la normal. In primul rand, cuvantul ,,dupa” ne sperie de cele mai multe ori, ajungand sa-l asimilam cu ceva necunoscut.
Pentru a putea porni la drum cu un plan bine pus la punct care sa-i faca atat pe angajatii tai, cat si pe tine, mult mai confortabili cu noile conditii de viata, ti-am pregatit o lista cu tips and tricks de care sa tii cont:
Nu inlocui complet digitalul cu fizicul – Amandoua merg mana-n mana. Dupa acesti doi ani in care online-ul a fost o resursa aproape indispensabila, pe langa faptul ca este greu sa ne debarasam complet de ea, am si gasit mijloace prin care comunicarea are loc mult mai usor. Platformele de conferinte (Teams, Zoom, Meet) iti vor fi de mare ajutor in continuare atunci cand doresti sa aduci la un loc un numar mare de oameni din diverse parti ale tarii/lumii. Chiar daca va trebui sa achiti in continuare abonamentele necesare unui cont, nu uita ca si acestea aduc beneficii in dezvoltarea companiei tale (evenimente la care pot participa persoane doar prin conectare online, flexibilitatea organizarii acestora, costurile reduse).
Comunica intr-un mod corect – Scopul comunicarii dintre tine si angajati a fost de transmitere a unor informatii de business sau de strategie si de a incerca sa ii conectezi pe oameni si prin platformele online. Incepand de acum, insa, poti comunica cu angajatii direct, fata in fata, sau in cadre mai putin formale.
Un lider care vine in fata angajatilor si are o comunicare autentica si onesta in raport cu acestia ii va ajuta indirect sa se adapteze mai repede la noile schimbari si sa faca fata mai usor provocarilor.
Asculta-ti angajatii si apreciaza-i – Pentru a fi un „lider de succes al comunicarii”, pe care angajatii sa-l vada ca pe un sprijin, invata cum sa mentii legaturi deschise si autentice. Asta ii va ajuta pe colegii tai sa se simta pe primul loc. De asemenea, apreciaza-le munca in continuare si arata-le ce fac bine. Productivitatea si entuziasmul lor, dar si succesul companiei ar putea scadea drastic daca angajatii nu reusesc sa identifice cum propriul efort contribuie la viziunea organizatiei.
In plus, comunicarea devine din ce in ce mai mult bidirectionala. Asa ca, iti recomandam sa le asculti punctele de vedere, opiniile si ideile si, de ce nu, sa le si integrezi in planurile viitoare. Angajatii sunt, de cele mai multe ori, bine informati despre cele mai recente reguli si politici de lucru.
Ramai la curent cu subiectele actuale – subiectele de business erau cele mai populare si cele mai des discutate in cadrul companiei inainte de 2020, insa, pe parcursul acestor doi ani a venit in fata o noua tema la fel sau poate chiar mai importanta: well-being.
Pentru ca fiecare angajat a resimtit in aceasta perioada nevoia de confort emotional, temele de discutie s-au diversificat, iesind la iveala cateva cu un impact puternic, din zona well-being-ului – fizic, ocupational sau emotional.
Ajuta-i pe angajati sa se alinieze – Primele zile in noul mod de lucu la birou vin cu noi provocari legate de startul lucrurilor si aliniere. Daca pana acum cu totii si-au impartit si „notat sarcinile in calendare drive”, acum este momentul ca acestea sa se transpuna si pe hartie. Amenajeaza o incapere speciala pentru brainstorming, unde fiecare isi va putea pune in discutie ideile, unde fiecare se va simti ascultat si, de asemenea, unde proiectele si indatoririle vor fi impartite in mod egal.
Sprijina-ti colegii sa se reconecteze asa cum stiau inainte de pandemie! – Indiferent cum au lucrat angajatii tai in perioada pandemiei – fizic, hibrid sau exclusiv online – cu singuranta toti vor avea nevoie de o reacomodare. Solutia noastra vine sub forma unui program de mindfulness in cadrul caruia fiecarui participant i se va oferi oportunitatea de a invata sa-si gestioneze si inteleaga emotiile in situatii diferite, dar si sa (re)construiasca relatii sanatoase si productive cu cei din jur.
Noi ne-am adaptat situatiilor incerte, afla cum poti folosi si tu comunicarea interna in favoarea ta!