Employee Value Proposition (EVP) este unul dintre cele mai semnificative instrumente de atragere si pastrare a talentelor valoroase in organizatie. Un EVP de impact trebuie sa fie reprezentativ pentru angajati si cultura organizationala, sa fie usor de inteles si sa evidentieze in mod distinctiv propunerea de valoare pe care organizatia o face angajatilor sai.
Beneficiile pe care le atrage dupa sine un EVP de impact sunt multiple. Iata trei dintre cele mai importante:
👉 organizatia devine atractiva pentru candidati valorosi, datorita beneficiilor pe care acestia stiu ca le vor primi in schimbul muncii și dedicarii lor.
👉 reputatia companiei creste: cu cât EVP-ul este mai reprezentativ si mai clar definit, cu atat mai mare va fi interesul potentialilor angajati si colaboratori.
👉 engagementul angajatilor creste: oamenii care pun pret pe aceleasi beneficii sunt uniti de aceleasi valori, ceea ce creste forta echipei, sentimentul de apartenenta, implicarea si performanta.
Cu o abordare strategica si un plan bine pus la punct poti construi un EVP de impact in atragerea si retentia talentelor, aliniat la obiectivele de business, care va contribui la consolidarea culturii si la performantele organizatiei.
Cercetare si analiza
Incepe prin a capata o intelegere aprofundata a evolutiei mediului de lucru si a nevoilor fortei de munca actuale si a candidatilor pe care doresti sa ii atragi in organizatia ta. Intelege nevoile, asteptarile si aspiratiile lor si fa legatura dintre acestea si valorile si cultura companiei tale.
Defineste brandul tau de angajator
Formuleaza clar identitatea distinctiva a brandului companiei, cultura organizationala si elementele care diferentiaza compania de competitori. EVP-ul va trebui sa reflecte clar aceste calitati distinctive.
Formuleaza mesajele cheie pentru un EVP de impact
Stabileste mesajele cheie pe care vrei sa le transmita EVP-ul companiei. Include in acestea elementele cheie de interes pentru candidatii tai preferati, bine aliniate la obiectivele de business ale companiei.
Implica-i pe angajati
Este eficient ca angajatii tai sa participe activ la formularea EVP-ului. Prin sondaje, focus grupuri, instrumente de feedback afla ce i-a atras la organizatia ta, ce le place, de ce au ramas, ce sugestii de imbunatatire au, ce este important pentru ei.
Aliniaza EVP-ul la obiectivele de afaceri
EVP-ul trebuie sa contribuie la indeplinirea obiectivelor de performanta si de business ale companiei, prin urmare mediul de lucru si beneficiile pe care le promoveaza trebuie sa fie potrivite pentru oamenii cu competentele si mindsetul adecvat scopurilor organizatiei.
Formuleaza EVP-ul de impact
Creeaza o propunere de valoare autentica, clara captivanta, care sintetizeaza valoarea unica pe care organizatia ta le-o ofera candidatilor valorosi pe care ti-i doresti in companie. Este important ca aceasta propunere de valoare sa rezoneze atat cu angajatii curenti, cat si cu potentialii candidati.
Testeaza si perfectioneaza
Inainte de a finaliza un EVP de impact, testeaza-l cu angajati si potentiali candidati, pentru a vedea cat este de eficient si de atractiv. Rafineaza EVP-ul, pe baza feedbackului primit, pentru a-l aduce la forma cea mai potrivita pentru obiectivele organizatiei tale.
Formularea EVP-ului este un proces, pentru ca EVP-ul si brandul de angajator trebuie sa tina pasul cu evolutia mediului de lucru si a nevoilor si aspiratiilor fortei de munca, aflate in schimbare continua si rapida.
Acum ca ai o intelegere mai clara a importantei si a beneficiilor unui EVP de impact, te invitam sa afli mai multe despre cum sa construiesti un EVP de impact in doar 5 saptamani.