fbpx

De ce este necesara sustenabilitatea in compania ta?

De ce este necesara sustenabilitatea in compania ta?

Pentru companii, sustenabilitatea nu mai ține de conformitate, ci a devenit un aspect strategic și operațional esențial. Dezvoltarea durabila, cu respect pentru mediul inconjurator si pentru binele tuturor stakeholderilor, este o componenta critica a procedurilor de business ale companiilor. Asta pentru ca, dincolo de profit, protejarea planetei si a resurselor pentru viitoarele generatii este vitală.

Economistul englez, John Elkington, a cautat mecanismul ideal care sa indeplineasca cat mai bine toate nevoile aferente. Asa s-a ajuns la triple bottom line sau three Ps:

1. oamenii (people) – se refera la impactul social pe care organizatia il are asupra oamenilor intr-un mod direct sau mai putin direct

2. profitul (profit) – reprezinta mijlocul traditional de performanta al organizatiei

3. planeta (planet) – tine de tot ce inseamna impactul companiei asupra mediului inconjurator, a carui protectie trebuie vazuta ca o prioritate, fara de care orice dezvoltare viitoare nu poate avea loc.

 

Cum construiesti o strategie de sustanabilitate de impact – cateva idei

 

Compania de consultanta McKinsey recomanda ca organizatiile sa-si defineasca temele de sustenabilitate relevante din perspectiva activitatii pe care o desfasoara si a impactului pe care il pot avea in societate, comunitate si asupra mediului. In acest sens, o abordare modulara este mai functionala decat una holistica. Se recomanda prioritizarea proceselor si a guvernantei, in locul liniilor de raportare, dat fiind caracterul dinamic si complex al acestora. In plus, portofoliul companiilor trebuie sa integreze strategia de sustenabilitate.

 

Beneficiile strategiei de sustenabilitate pentru companii

 

Sustenabilitatea imbunatateste imaginea brandului! Clientii sunt din ce in ce mai preocupati de impactul pe care fabricarea produselor pe care le folosesc il are asupra mediului. Studiul Accentue, realizat in 2018, arata ca 64% din clientii din SUA tin cont de tot ce inseamna performanta etica atunci cand aleg sa foloseasca serviciile unei companii.

Preocuparea fata de sustenabilitate atrage talentele – comunitatea (clientii, angajatii si angajatorii) este la fel de importanta precum profitul si mediul. Asadar crearea unei strategii care sa imbunatateasca rezultatele angajatilor este una dintre cele mai bune solutii de cultivare si promovare a talentelor, pe piata o competitiva.

 

Cum se manifesta sustenabilitatea astazi?

 

Pandemia Covid-19 ne-a aratat tuturor ca sustenabilitatea cuprinde mult mai multe domenii decat ne-am imaginat pana acum. Dupa 2020, consumul a crescut semnificativ pe toate planurile, siguranta sanitara devenind prioritara. Am realizat ca siguranta si stabilitatea sunt nevoi de baza in viata noastra.

Astfel, mediile de afaceri si-au schimbat perspectiva asupra sustenabilitatii. Companiile pun accent pe cresterea increderii angajatilor in fortele proprii si pe dezvoltarea de solutii concrete.

 

 

Patru moduri de a crea un loc de munca viabil pentru angajatii tai

 

1. Identifica problemele si stabileste obiective clare:

 

Primul pas este sa identifici grupurile tinta: angajati, investitori, colaboratori sau clienti. Pune-le intrebari si, pe baza raspunsurilor lor vei stabili care sunt aspectele relevante pe care e nevoie sa te concentrezi.

Desigur, intrebarile trebuie sa ramana in sfera de interes a companiei tale. Iata cateva exemple:

Serviciile prestate isi indeplinesc cu brio scopul?, Politicile si practicile de angajare sunt la indemana tuturor? Care este impactul companiei asupra comunitatii? De la infiintarea companiei s-au vazut schimbari bune in societate?

Al doilea pas este sa stabilesti obiective, cu un termen rezonabil de finalizare. Acestea trebuie sa fie unele relevante, realizabile si specifice. Cauta sa gasesti solutii cat mai diverse la problemele identificate si pune-le in practica.

Poti incepe schimbarea prin a implementa regula ca toti angajatii sa recicleze obiectele de tip hartie sau plastic. Cosurile separate de gunori clasificate in functie de tipul produsului sunt un alt mijloc care ii va ajuta sa traiasca sustenabil. Stabiliti provocari ce ii motiveaza sa ia initiativa. De exemplu, timp de o luna angajatii trebuie sa duca de cel putin 3 ori cate o cantitate de produse la reciclat.

 

2. Prezinta-le angajatilor rezultatele muncii lor:

 

Ritmul de acceptare si de integrare a unei reguli noi este diferit pentru fiecare dintre noi. Asigura-te ca toti oamenii din echipa stiu care sunt consecintele (ne)respectarii regulilor.

Pe parcursul lunii revizuiti impreuna daca procesul de reciclare este pe drumul cel bun si poate fi dus pana la capat. Daca totul merge conform planului, la sfarsitul lunii felicita-i pe toti pentru efortul depus, spune-le ce impact a avut acesta asupra mediului si incurajeaza-i sa continue. Daca nu, implementati si alte metode care sa eficientizeze procesul.

 

3. Ai grija de mediul in care lucreaza angajatii:

 

Utilizeaza resurse sustenabile (becurile cu LED in locul celor cu incandescenta);

Bunurile precum recipiente din plastic si cutii pentru depozitare pot fi reutilizate. De exemplu, cand faci o prezentare, poti reduce cantitatea de hartie utilizand un video proiector;

Implementeaza practici durabile – fiecare angajat inchide sau va trece in stand-by dispozitivele folosite: imprimanta, laptopul, monitorul, aerul conditionat. Asta va mentine buna functionalitate a dispozitivelor in cauza si va reduce costurile de energie electrica.

Incurajeaza reciclarea – colecteaza hartiile sau sticlele de plastic si recicleaza-le la centre special amenajate;

Evita cumparaturile in exces – asigura-te ca aprovizionarea cu alimente sau bauturi este facuta intr-un mod responsabil si conform nevoilor fiecaruia. Mancarea neconsumata poate fi pastrata in congelator sau refolosita in alte retete;

Infrumuseteaza birourile – cu minim efort, poti da o noua fata incaperilor unde angajatii tai lucreaza. Plantele aduc viata si culoare in birou. Tot ele creeaza o atmosfera relaxanta ce imbunatateste creatvitatea si starea de bine a angajatilor.

 

4. Ingrijeste-te de starea de bine a angajatilor:

 

Wellbeing-ul angajatilor se poate baza si pe lucruri in aparenta foarte mici, precum: exercitii fizice simple dupa fiecare ora petrecuta in fata ecranului sau hidratarea corecta in timpul programului de lucru.

De asemenea, ii poti incuraja pe angajati sa foloseasca scarile in locul liftului si sa ajunga la birou cu bicicleta sau cu transportul comun. Sanatatea lor fizica si emotionala, si cea a mediului inconjurator, vor avea numai de castigat.

Sustenabilitatea este o provocare ce are consecinte pozitive cu mare impact asupra durabilitatii companiei si mediului. Totul este sa facem alegeri intelepte, sa devenim parte din solutie si sa trecem la fapte.

 

Daca vrei sa afli mai multe despre cum poti implementa cu succes o campanie de employer branding in compania ta, lanseaza-ne o provocare!

Ti-a placut articolul, ramai conectat cu noi

Doresc sa fiu contactat si sa primesc informari de marketing sau comerciale din partea Exploratist. Sunt de acord cu Termenii si Conditiile si Politica de Confidentialitate.
Articole similare
Onboarding digital: cum oferim o experienta relevanta angajatilor remote?
Onboarding digital: cum oferim o experienta relevanta angajatilor remote?

Indiferent daca am fost sau nu pregatiti,  foarte multi dintre noii nostri colegi de munca vor incepe prima zi de activitate in regim de lucru la distanta...

Pasii unui EVP
Pasii unui EVP

Pandemia si Noul normal si-au pus amprenta asupra strategiei de HR, pe care companiile au adaptat-o noului context si noilor nevoi aparute atat din partea angajatilor, precum si a organizatiei, ca...

Trenduri in employer branding in 2022
Trenduri in employer branding in 2022

Ce este employer brandingul   In cateva cuvinte, employer brandigul se refera cum se pozitioneaza organizatia in mediul extern si intern si la perceptia candidatilor si a angajatilor asupra...

Cum sa creezi un proiect de onboarding de succes intr-un mediu hibrid?
Cum sa creezi un proiect de onboarding de succes intr-un mediu hibrid?

Cu toate ca munca exclusiv online a fost una dintre cele mai intalnite si alese variante de companii pentru angajatii lor in ultimii doi ani, de curand, totusi, aceasta a coborat cateva locuri in...

De ce este necesara sustenabilitatea in compania ta?
De ce este necesara sustenabilitatea in compania ta?

Pentru companii, sustenabilitatea nu mai ține de conformitate, ci a devenit un aspect strategic și operațional esențial Dezvoltarea durabila, cu respect pentru mediul...