fbpx

De la D&I la employee experience. Oamenii sunt mereu pe primul loc!

De la D&I la employee experience. Oamenii sunt mereu pe primul loc!

 

“Fiecare om conteaza. Fiecare om are un rol de indeplinit. Fiecare om are impact.” – Jane Goodall

 

Cine se poate lipsi de D&I?

 

Diversitatea si incluziunea nu mai sunt de mult un nice-to-have, ci sunt o forta de care niciun mediu sanatos, functional, performant si sustenabil nu se mai poate lipsi.

Diversitatea si incluziunea au un rol cheie in crearea unui context de viata si de munca in care oamenii se simt valorizati, respectati si  beneficiaza de conditiile care le asigura starea de bine si sentimentul de apartenenta – atat de importante pentru inovatie, creativitate, performanta, engagement si rezilienta.

Companiile cu diversitate de gen, etnica si culturala, inclusiv in echipa de leadership, performeaza semnificativ mai bine. De exemplu, companiile cu cel mai ridicat nivel de diversitate de gen in echipa executiva performeaza cu 48% mai bine decat companiile cu nivelul de diversitate scazut, conform McKinsey.

E de la sine inteles ca organizatiile care fac din D&I o prioritate sunt mai productive, mai profitabile, mai inovatoare si devin un magnet pentru talente de top.

„Diversitatea este arta de a gandi independent, impreuna. ”  – Malcolm Forbes

 

Diversitatea inseamna acceptarea tuturor. Incluziunea inseamna valorizarea tuturor.

 

Diversitatea si incluziunea sunt concepte interdependente, care functioneaza bine numai impreuna.

Diversitatea se refera la varietatea de experiente, culturi, etnii,  gen, identitati, varste, religii si este importanta pentru ca aduce impreuna perspective, idei si abordari noi si diferite. Diversitatea inseamna discutii mai bune, o mai buna intelegere a problemelor, creste capacitatea de a gasi solutii potrivite, de a lua decizii bune si le ajuta pe organizatii sa se conecteze mai bine la clientii si comunitatile lor.

Incluziunea se refera la aprecierea, respectarea si sustinerea tuturor. O organizatie incluziva este cea in care toti angajatii se simt importanti si valorosi, simt ca munca lor este recunoscuta si sustinuta. Incluziunea sta la baza atat valorosului sentiment de apartenenta, crescand engagementul, productivitatea si creativitatea.

Fara incluziune, diversitatea creeaza un mediu in care oamenii nu beneficiaza si de o cultura care sa sustina diferentele dintre ei. Limitata doar la cifre si statistici, diversitatea devine forma fara fond.

Daca exista incluziune, dar nu exista diversitate, mediul devine prea omogen, ideile si abordarile nu se mai completeaza, nu mai construiesc o perspectiva de ansamblu. Diversitatea este o forta care, astfel, le lipseste.

„Nicio cultura nu va supravietui daca urmareste sa fie exclusivista.” – Mahatma Gandhi

 

D&I, employee experience si employer branding

 

D&I creste semnificativ calitatea experientei angajatilor intr-o organizatie si sta la baza unui brand de angajator puternic.

Cand oamenii se simt acceptati, valorizati si apreciati, atunci ei comunica bine, colaboreaza eficient, invata impreuna, isi creeaza oportunitati de crestere si sunt satisfacuti la locul de munca. Impreuna, acestia performeaza, inoveaza, cresc profitabilitatea si sustenabilitatea companiei, care, astfel, va avea un bun renume, va avea acces la un mai mare pool de talente, va atrage talente de top si isi va pastra angajatii valorosi.

O companie care pune accent pe diversitate si incluziune este o companie cu un leadership vizionar, constient, empatic si responsabil, capabil sa construiasca un viitor solid si durabil, avand un impact constructiv in lume si in societate.

„Catre unitate, nu uniformitate, trebuie sa tindem. Iar la unitate se ajunge numai prin varietate. Diferentele trebuie sa fie integrate, nu anihilate sau asimilate.” – Mary Parker Follett

 

7 elemente ale unei strategii de D&I de succes

 

Conectati diversitatea si incluziunea la valorile personale ale angajatilor. Infuzate cu energia propriilor credinte si principii, actiunile de D&I vor beneficia de mai multa sustinere, participare si promovare din partea angajatilor.

Obtineti sustinerea si participarea leadershipului. Astfel, demersurile de D&I vor beneficia de resurse si atentie, iar participarea liderilor ii va incuraja si ii va inspira pe angajati, setand standardele pentru valori si comportamente cu adevarat incluzive.

Integrati principiile, valorile si comportamentele de D&I in cultura organizatiei. Treceti de la initativa la fapte, incluzand principiile de D&I in managementul performantei, in actiunile de recrutare, de dezvoltare si de recunoastere. Sustineti o cultura in care oamenii pun pret pe curiozitate, bucuria de a invata, pe comunicare deschisa, gandire constructiva, vulnerabilitate, empatie, deschidere la minte, curaj si schimbare.

Organizati cursuri de training in domeniul D&I. Invatand despre competente culturale, despre prejudecati constiente si inconstiente, despre cum sa se comporte si sa comunice incluziv, angajtii vor ajunge la o intelegere si la un limbaj comun cu privire la aspectele legate de D&I.

Realizati un audit de D&I. Colectand date relevante cu privire la practicile, politicile si procedurile de D&I din organizatie, veti identifica zonele unde este nevoie de imbunatatiri si veti obtine punctele de referinta necesare pentru a masura progresul.

Stabiliti obiective clare. Auditul va ajuta sa definiti obiective clare si masurabile pentru eforturile si demersurile de D&I – cum ar fi cresterea diversitatii fortei de munca, cresterea retentiei pentru categoriile slab reprezentate, promovarea unei culturi incluzive etc.

Numiti un responsabil pentru diversitate si incluziune in organizatie. Expertiza, dedicarea, asumarea responsabilitatii si a raspunderii sunt vitale in orice proces. Astfel, demersurile, initiativele si actiunile de D&I vor fi bine sustinute si promovate, vor fi corect implementate si monitorizate si vor beneficia de inovatie si continuitate.

„Pentru a obtine o reala diversitate de gandire, trebuie sa gasesti oameni care chiar gandesc diferit si sa ii inviti sa participe la conversatie.” – Adam Grant

 

Cateva statistici relevante

 

Conform MKOR:

81% dintre organizatii sprijina diversitatea si incluziunea, prin activitati punctuale (45%) sau printr-o abordare strategica (36%).

47% dintre IMM-uri si 44% dintre microintreprinderi au o politica unitara de diversitate si incluziune.

86% dintre organizatiile care sprijină diversitatea si incluziunea se concentreaza in special asupra diversitatii de gen.

Aproximativ  63% dintre organizatii abordeaza incluziunea persoanelor cu dizabilitati, iar 54% dintre acestea includ incluziunea grupurilor etnice sau religioase.

In Romania, peste 77% dintre oameni au cel puțin un coleg care apartine unor grupuri vulnerabile sau minoritare.

 

Exploratist a aderat la principiile Cartei Diversitatii din Romania. In curand vom lansa un nou proiect, cu care vom schimba mentalitati si vom face diferenta, unind fortele companiilor cu fortele comunitatilor locale. Stay tuned!

Daca vrei sa afli mai multe despre cum poti implementa cu succes o campanie de D&I in compania ta, lanseaza-ne o provocare!

 

 

Ti-a placut articolul, ramai conectat cu noi

Doresc sa fiu contactat si sa primesc informari de marketing sau comerciale din partea Exploratist. Sunt de acord cu Termenii si Conditiile si Politica de Confidentialitate.
Articole similare
Cum pastrezi motivatia angajatilor prin comunicare interna
Cum pastrezi motivatia angajatilor prin comunicare interna

Saptamana de saptamana, stirile devin din ce in ce mai alarmante Peste tot in lume, precum si in interiorul organizatiilor Si, in timp ce o buna comunicare interna a situatiei este importanta, este...

Exploratist si Orange lanseaza primul sitcom de educatie financiara din Romania, „Despre bani si fericire”
Exploratist si Orange lanseaza primul sitcom de educatie financiara din Romania, „Despre bani si fericire”

Atentie, se filmeaza in pandemie! Se filmeaza primul sitcom de educatie financiara din Romania, “Despre bani si fericire” Un produs marca Exploratist, dedicat exclusiv organizatiilor...

PORR si Exploratist au spus „Multumesc!” intr-o campanie de internal employer branding
PORR si Exploratist au spus „Multumesc!” intr-o campanie de internal employer branding

Cum spui „Multumesc” unor oameni care au avut curajul sa aduca la viata proiecte indraznete in anul 2020 PORR, lider in constructii, si-a dorit o campanie de internal employer branding...

Stare de Bine pentru Angajati Performanti
Stare de Bine pentru Angajati Performanti

Politicile de distantare sociala, lockdown-urile, izolarea, anxietatea de a nu te imbolnavi si toate fricile legate de un viitor nesigur, au afectat angajatii in pandemie 2020 a fost un an plin de...

Cum poate o strategie de comunicare interna sa sustina schimbarea in organizatie
Cum poate o strategie de comunicare interna sa sustina schimbarea in organizatie

Toate companiile, de la cele mici la cele mari, au nevoie de o strategie de comunicare interna eficienta Presiunea se afla mai mult pe „umerii” companiilor mari si foarte mari, unde...

Trenduri in comunicarea interna in 2021
Trenduri in comunicarea interna in 2021

Care sunt noile trenduri in comunicarea interna in 2021 Pana in 2020 legatura dintre angajati si cultura organizationala non-formala se crea la cafea, la pranz, la petrecerile companiei, intr-un...

De 10 ani, punem oamenii din organizatii pe primul loc
De 10 ani, punem oamenii din organizatii pe primul loc

Anul acesta s-au implinit 10 ani de cand am deschis poarta Exploratist! Imi aduc aminte gandul cu care am pornit la drum Mi-am dorit sa aduc ceva nou, inedit, pentru lumea organizatiilor, pentru...

Trenduri in comunicarea interna in 2022
Trenduri in comunicarea interna in 2022

Un proverb spunea odata ca “Buna comunicare este la fel de stimulanta ca o cafea neagra si tot atat ti-e greu sa dormi dupa ea” (Anne Morrow Lindbergh) Tocmai de la aceasta idee porneste...

Cum arata comunicarea interna post-pandemie?
Cum arata comunicarea interna post-pandemie?

Ti-ai protejat angajatii in timpul pandemiei, ti-ai sprijinit clientii cu idei din ce in ce mai inovative si pliate pe nevoi si chiar ti-ai dezvoltat serviciile companiei Acum totul pare ca se...

Microlearning sau cum poti face din invatat un proces placut pentru angajatii tai
Microlearning sau cum poti face din invatat un proces placut pentru angajatii tai

Cu totii ne dorim sa descoperim lucruri noi la locul de munca Procesul de invatare si dezvoltare (sau L&D) este deja o parte integrata a joburilor actuale si o prioritate pentru companii Totusi,...

Cum poti crea o organizatie agila?
Cum poti crea o organizatie agila?

“Strength without agility is a mere mass” Fernando Pessoa   Intr-o lume dominata de viteza, schimbare si incertitudine, agilitatea este o conditie sine qua non pentru ca...

De la D&I la employee experience. Oamenii sunt mereu pe primul loc!
De la D&I la employee experience. Oamenii sunt mereu pe primul loc!

  “Fiecare om conteaza Fiecare om are un rol de indeplinit Fiecare om are impact” – Jane Goodall   Cine se poate lipsi de D&I   Diversitatea si incluziunea nu...