Sa organizezi evenimente in spatiul online este o provocare pe care noi am acceptat-o in 2020. Digitalizarea accelerata intr-un domeniu unde era greu de crezut ca se va intampla, a dus la dezvoltarea de solutii care au in centrul atentiei experienta utilizatorului.
Engagementul – Sfantul Graal al industriei de events
Implicarea era foarte greu de realizat si atunci cand mizam pe prezenta fizica si conduita sociala acceptata. Poate ca regulile sociale sau continutul distractiv puteau mentine privirile participantilor pe speaker, dar nimeni nu ne putea garanta ca mintea lor nu zburda.
Acum cand majoritatea evenimentelor se intampla in continuare in online, cum facem sa implicam publicul? Sa il determinam sa asculte sau sa contribuie activ la eveniment?
Cuvantul cheie: implicare!
Asa cum stiam din tehnicile clasice de public speaking, expunerea frontala, unidirectionala nu mai este o varianta eficienta de a transmite informatia catre audienta. In era transdiciplinaritatii, ascultarea trebuie sa fie activa si dirijata – inainte ca publicul sa inceapa sa asculte o prelegere, el este directionat sa urmareasca informatia pentru a beneficia de ceva la final.
Pandemia – dusman sau prieten al industriei de evenimente?
La inceput, cu siguranta lockdown-ul parea sa fie moartea evenimentelor. Si pentru cei care nu s-au putut adapta rapid, chiar a fost. Dar cum orice problema este de fapt o oportunitate, cei care au putut sa se „regrupeze” au generat o schimbare totala de paradigma in industria organizarilor de evenimente.
Bagajul acumulat in pandemie in materie de tehnologie nu mai poate fi returnat. Si nici nu trebuie. Evenimentele online au avut marele avantaj de a colecta incredibil de multe date de la participanti (cine participa, in ce fel, activ sau pasiv, pentru cat timp, de unde). Cei care vor trece inapoi la evenimentele offline vor dori sa pastreze acest input de date. De aceea tehnologia va trebui sa fie in continuare parte integranta din industria evenimentelor, indiferent de forma in care se vor desfasura ele.
Conexiune, in toate formele ei!
Tehnologia este raspunsul si la problema engagementului: trebuie sa folosim instrumente specifice lumii digitale pentru ca publicul să internalizeze continutul. Mai mult, trebuie sa devenim inventivi, creativi si gandim „outside the ppt”. Un anumit tip de continut poate fi tradus in mai multe feluri de catre echipele de content design. O informatie dintr-un discurs poate fi replicata intr-un blog post sau poate fi scenarizata intr-un filmulet. Posibilitatile sunt nelimitate in universul online si credem ca un alt cuvand cheie in aceasta dezvoltare este interconectarea. Suntem intr-un stadiu tehnologic de dezvoltare in care nu mai vorbim de domenii separate de activitate. Totul este interconectat. Toate domeniile imprumuta unele de la celelalte: tipuri de tehnologii, abordari, scheme de gandire, metode de exprimare. Superspecializatii trebuie sa isi deschida usile spre ceilalti superspecializati si sa impartaseasca experiente, modalitati de lucru, formate.
Si ca sa ne urmam propriul sfat, asta am facut si noi.
Engagement prin gamification.
Voiam sa generam mai multa implicare a participantilor pentru evenimentele clientilor nostri. Ne doream sa livram continut dar sa ne si asiguram ca ajunge si ramane la receptor. Si pentru asta ne-am uitat la o alta felie din portofoliu nostru de activitati: cea educationala. Bingo! Am apelat la instrumentul cel mai fun si mai engaging din zona de training – platforma de learning Games for Business (G4B). Si le-am interconectat: am folosit structurile de mini quiz games ale platformei educative si le-am integrat in evenimentele online.
Ce am castigat prin gamification?
Recompense, pe bune!
Ca si in cazul activitatilor de invatare, nimic nu te motiveaza mai bine ca o bine-meritata recompensa. Prin urmare, participantii la eveniment, dupa ce ascultau panelul de conferinte si prezentari, intrau in platforma G4B si se distrau parcurgand continutul prezentat anterior sub forma de quiz. La fiecare raspuns corect acumulau monede virtuale care puteau fi convertite in premii reale. Era fun, educativ si rewarding!
Sentimentul ca apartin evenimentului
Faptul ca participantii priveau activ evenimentul ii facea sa retina mai multa informatie dar si sa ramana cu o experienta mai buna a evenimentului. Nu luau parte la eveniment, ci faceau parte din el, pentru că la final aveau ocazia sa folosească ce au retinut, avand avantaje directe si imediate. Asta generează coeziune la nivel de echipa si recompensele sunt atat fizice (premii) cat si psihologice („evenimentul nostru”, nu „evenimentul firmei”).
Data is money!
Sa ne intoarcem acum la discutia despre datele colectate ca urmare a derularii evenimentelor online. Dincolo de un instrument foarte bun de engagement, platforma de gaming ne ajuta si in masurarea rezultatelor acestor evenimente. Unul din principalele obiective ale clientilor nostri este sa transmita anumite informatii catre participanti. Acum ei pot verifica exact cat s-a retinut din ce a fost prezentat. Ca si in domeniul de activitate-mama, quiz-ul este un instrument de evaluare. Folosindu-l, clientul va sti daca pentru urmatorul eveniment trebuie sa isi schimbe tipul de continut sau forma in care acesta este prezentat pentru a fi mai usor de retinut.
Participare crescuta pentru evenimentele viitoare.
Fa un eveniment rewarding si urmatorul va avea cel putin la fel de multi participanti. Vestile despre lucrurile distractive circula repede si daca reusim sa transformam o ocazie de informare intr-una de entertainment si fun cu siguranta data viitoare cand vom mai dori sa comunicam ceva vom avea un public mai mare.
Gamification ca mod de viata online
Invatarea prin joc este o metoda deja clasica de a-i face pe oameni, de la cei mai mici pana la cei mai in varsta, sa retina mai usor informatiile care li se prezinta. In online, abundenta si diversitatea informatiei poate fi coplesitoare. De aceea gamification-ul sau utilizarea jocurilor pentru a implica si genera participare din partea „publicului” este una din cele mai eficiente strategii. Viata noastra se muta din ce in ce mai mult online, intre sheet-uri, slide-uri si call-uri. Avem nevoie mai mult ca oricand de forme distractive in care sa livram si sa receptam atotprezentul continut.
Descopera cum poti sa integrezi componenta de gaming in compania ta.