Mediul de afaceri este in plina transformare, ceea ce schimba modul in care angajatii se raporteaza la munca lor si la organizatie si creeaza un nou profil de leadership. Care sunt atributele liderului viitorului, ce impact are acesta asupra culturii organizationale si cum evolueaza experientele pentru angajati?
5 extinderi de mentalitate
Tehnologia si comunicarea, globalizarea, perturbarile de pe piata, diversificare fortei de munca si concentrarea pe oameni sunt doar cateva dintre elementele care remodeleaza modul in care organizatiile opereaza, performeaza si interactioneaza cu angajatii lor.
Compania de consultanta McKinsey semnaleaza cele 5 extinderi de mentalitate care asigura performantele de business astazi. Alaturi de profitul organizatiei, foarte relevant a devenit impactul acesteia asupra tuturor stakeholderilor. Alaturi de competitie, un rol cheie pentru inovatie este co-crearea. Modelul de conducere bazat pe autoritate evolueaza inspre cel bazat pe colaborare. Astazi, performanta si sustenabilitatea sunt asigurate mai mult prin evolutie decat prin control, iar autenticitatea creeaza mai multa valoare decat conformitatea.
Angajatii devin parteneri activi
Pentru a asigura performanta organizatiei si a performa ei insisi, angajatii devin parteneri activi la construirea viitorului organizatiei lor. In acest scop, ei au nevoie sa-si asume obiectivele si deciziile, sa-si dezvolte abilitatile, sa fie creativi si inovatori, sa tina pasul cu schimbarea. Pentru ca toate acestea sa se intample, ei au nevoie de un scop mai inalt si trebuie sa simta ca fac parte dintr-o echipa unita, cu un scop comun.
„Leadershipul contemporan
este cel mai bine reprezentat de liderul „conector”.
Gianpiero Petriglieri
Liderul modern este liderul conector
Un model de business atat de complex si dinamic are nevoie de lideri care stiu sa conecteze toate componentele si partile interesate intr-un ecosistem rezilient, care sa inspire incredere.
Liderul care performeaza astazi:
- aduce laolalta si mentine unitatea unei echipe diverse si geografic dispersate;
- se conecteaza la echipa, la valorile si aspiratiile oamenilor;
- realizeaza conexiunea dintre valorile oamenilor si obiectivele companiei;
- sustine sentimentul de apartenenta al angajatilor in echipa si la organizatie;
- mentine engagementul la cote inalte prin instrumente si canale variate;
- contribuie activ la crearea de experiente pentru angajati centrate pe om.
„Cel mai bun mod de a-i conduce pe oameni in viitor
este sa te conectezi foarte bine cu ei in prezent.”
James Kouzes
Leadershipul viitorului este liderul omnidimensional
Isi va conduce in viitor organizatia si echipa, liderul care este maestru in:
- Comunicare
- Viziune strategica
- Inteligenta emotionala
- Invatare continua
- Autenticitate si conectare
- Ascultare activa si empatie
- Diversitate si incluzivitate
- Flexibilitate si adaptabilitate
- Storytelling
- Fluenta digitala
- Prezenta scenica
- Catalizarea schimbarii
„Avem nevoie de un management uman, care sa faca loc spiritului si corpului, nu doar intelectului si abilitatilor. Un management care sa puna pret nu numai pe munca pe care o fac oamenii, ci si pe ce inseamna aceasta munca pentru ei. Care sa puna accent nu doar pe productivitatea oamenilor, ci si pe starea lor de bine. Care sa sustina si cresterea existentiala, nu doar pe cea profesionala.” Gianpiero Petriglieri, Profesor Asociat, INSEAD, expert in leadership, top Thinkers50.
Citește aici despre 4 produse de comunicare interna dezvoltate de Exploratist, ce sunt adaptate noilor cerinte ale mediului de business si asigura performanta liderului omnidimensional.