Unul din lucrurile cu care se confrunta adesea companiile este optimizarea invatarii de skill-uri noi, precum si dezvoltarea aptitudinilor intr-un mod cat mai atractiv si care sa ofere rezultate de durata. In era informatiei si a rapiditatii, este foarte importanta optimizarea: de aceea un mod foarte util de a obtine rezultate rapide, eficiente si in mod optim este invatarea tip microlearning.
Una dintre cele mai la indemana si eficiente metode de microlearning este gamification. Games for Business ofera serviciul perfect in care sunt maximizate aceste doua componente, pentru un rezultat remarcabil, in functie de nevoile organizatiilor.
Prin microlearning ajungi mai usor la informatie, iti dezvolti rapid si eficient aptitudini datorita accentului pe simplu, util si eficient, iar una dintre metodele care dau cel mai bun rezultat este cea de gamification. In acest articol vei invata ce inseamna conceptul de microlearning, despre gamification, despre Games for Business ca solutie eficienta de microlearning prin gamification si iti vor fi oferite cateva exemple de aplicatii care s-au dovedit a fi folositoare.
Ce inseamna microlearning si de ce aceasta metoda de invatare poate fi utila?
Conceptul de microlearning presupune o invatare simpla, rapida si eficienta. Dar ce inseamna asta, de fapt?
In incercarea de a invata un lucru nou – fie ca vorbim despre un skill, o limba straina sau imbunatatirea unei aptitudini deja dobandite, sunt folosite mai multe resurse (financiare, de timp si nu doar). Toate acestea nu garanteaza o dobandire eficienta a informatiilor sau skill-urilor. Pentru o invatare eficienta sunt importante concentrarea si interesul, iar cursurile lungi sau training-urile orientate deficitar se pot dovedi ineficiente.
In astfel de cazuri, este importanta o focusare pe lucrurile importante care pot duce la o invatare reala. Iar acest lucru poate fi dobandit prin microlearning deoarece metoda se orienteaza pe transmiterea informatiei in moduri cat mai simple si utile (pentru a garanta ca acestea ajung la utilizator). Acest lucru se face prin sintentizarea informatiei si prin artificii digitale precum transmiterea prin imagini, video, text scurt, scheme si explicatii cat mai simple. Sunt pastrate doar acele lucruri importante si sunt transmise intr-un mod cat mai simplu si atractiv cu putinta pentru a stimula interesul activ, intelegerea si focusarea celui care priveste.
Nikos Andriotis, expert in educatie, IT si e-learning vorbeste despre beneficiile microlearning-ului si multiplele moduri in care se poate folosi acest mod de invatare, sustinand ca ceea ce au toate in comun este rapiditatea cu care se pot face: cu alte cuvinte, vei ajunge la informatie intr-un timp scurt si cu efecte imediate.
Accentul pus pe componenta digitala face metoda aceasta de invatare mult mai accesibila – controlul pe care il are utilizatorul in acest sens crescand si el considerabil, mai ales daca vorbim despre accesibilitatea pe mobil; majoritatea tool-urilor de microlearning digital sunt accesibile pe telefon. De asemenea, un alt lucru implicat in acest timp de invatare este eficientizarea timpului investit in invatarea propriu zisa. Managerul Peter A. Bruck in „Microlearning as a strategic field” sustine importanta si chiar necesitatea imbunatatirii modului in care invatam, acesta promovand ideea de microlearning. El vorbeste despre „necesitatea de a imbunatati invatarea”, sustinand ca este „cheia” care deschide posibilitatea oportunitatilor in societatea actuala, iar metoda microlearning este solutia problematicii invatarii in care si timpul investit este esential.
Invatarea de tip microlearning are ca scop imbunatatirea modului in care castigi un skill nou in corelatie cu timpul investit: se ajunge rapid la informatia esentiala si, datorita caracterului sau atragator prin artificiile media, sunt starnite interesul si focusarea intr-un mod natural si eficient.
O invatare productiva poate avea loc atunci cand vorbim despre un nivel ridicat de engagement si de focusare a utilizatorului, iar acest lucru poate fi obtinut prin microlearning. Nivelul de atentie este esential in invatare, iar ceea ce poate fi garantat prin aceasta metoda este chiar atragerea atentiei si mentinerea ei pe parcursul transmiterii – intrucat transmiterea se face rapid si eficient prin metode atractive si suficient de repede incat sa nu oboseasca sau dezorienteze utilizatorul. Aceasta metoda este orientata catre utilizator si nevoile sale, iar in acest sens microlearning inseamna mai mult, nu mai putin, in ciuda caracterului sau simplist.
Ce este de retinut este ca:
- scopul este o invatare rapida printr-o metoda eficienta;
- o invatare eficienta poate avea loc atunci cand exista un nivel de atentie si interes propice;
- uneltele folosite in microlearning (sintentizarea informatiei si modul rapid si atractiv de a o transmite) ofera contextul prielnic cresterii nivelului de atentie, precum si a mentinerii acesteia;
- microlearning-ul se orienteaza catre utilizator si nevoile sale; datorita componentei digitale prin care metoda aceasta de invatare se poate transmite cel mai lesne, utilizatorul poate alege cand, cum si unde sa beneficieze de microlearning.
Gamification ca metoda eficienta de microlearning
Unul dintre cele mai bune exemple de microlearning este metoda gamification: a transforma un continut util in joc pentru a-l putea transmite usor, intr-un mod foarte intuitiv si distractiv. Acest lucru stimuleaza inventivitatea si totodata ii ajuta pe cei care invata sa dobaneasca skill-uri noi fara sa stie neaparat ca o fac, ceea ce poate ajuta la diminuarea stresului asociat procesului de invatare a unui lucru nou.
Tehnica de gamification presupune o invatare prin joc, prin prezenta unor elemente distractive, simple si care au in spate concepte ajutatoare. Acesta ar putea fi cel mai bun exemplu de microlearning pentru ca informatia este servita util, rapid, eficient si accentul este pus pe obtinerea unor rezultate intr-un mod cat mai optim.
Scott Nicholson, profesor de Game Design si Development, vorbind despre „A RECIPE for meaningul gamification” in cartea „Gamification in Educations and Business” sustine faptul ca jocul, expozitia, alegerea, informatia, engagement-ul si reflectia sunt cele 6 elemente care fac metoda gamification meaningful (acestea fiind si elementele prielnice unei mnemotehnici eficiente!)
Cand inveti un lucru nou ai nevoie de un nivel crescut de atentie si un egagement cat mai bun. Acest lucru poate fi facut destul de greu atunci cand vorbim despre cursuri si training-uri lungi sau stresante, iar prin asta poate rezulta un nivel foarte scazut de atentie. Prin gamification ca metoda de microlearning se stimuleaza atentia si engagement-ul.
Focusul este pe experienta utilizatorului: acesta decide cand, unde si cum primeste informatia. Simularea unor situatii reale il ajuta nu doar sa dobandeasca aptitudini intr-un mod relaxant, dar ii ofera si un spatiu sigur in care poate experimenta o posibila situatie viitoare. Astfel incat microlearning-ul prin gamification poate duce nu doar la o invatare eficienta si rapida, ci si la imbunatatirea atitudinii unui utilizator cu privire la o anumita situatie datorita crearii unui spatiu safe, raportat la real in care poate invata sau simula lucruri care ies din zona sa obisnuita de confort.
Dmitri Mendeleev este poate printre primele persoane care s-au folosit de joc in mod educational atunci cand a recurs la cartile de joc pentru a clasifica si retine diverse elemente. In acest sens, microlearning-ul prin gamification se dovedeste a fi nu doar o metoda utila si eficienta, ci si in ton cu evolutia invatarii umane.
Games for Business ca solutie pentru microlearning eficient
Games for Business este o platforma SaaS eficienta si promotoare a conceptului de microlearning. Companiile se confrunta adesea cu necesitatea invatarii rapide a skill-urilor noi, iar metoda prin care pot ajunge la rezultate cat mai optime ar putea fi utilizarea unei aplicatii care sa aiba in spate conceptele de microlearning si gamification, iar Games for Business face posibila intocmai aceasta abordare pentru acoperirea necesitatii invatarii rapide si eficiente. Un articol precedent vorbeste despre experienta e-learning si aplicatii utile pentru companii si angajati care se folosesc de procesul de gamification si microlearning pentru a transmite informatia.
Modul si rapiditatea cu care angajatii invata un skill nou influenteaza bunul mers al unei organizatii. In cartea sa „Learning. How to become a genius&expert in any subject with accelerated learning”, Harvey Segler sustine ca important este sa inveti cum sa inveti, aceasta fiind cheia unei invatari rapide. In acest sens, este foarte important ca cel care doreste sa ajunga la informatie sa aiba o metoda sau un mod prielnic in care s-o faca.
Aceasta necesitate teoretica poate fi acoperita de o platforma digitala de invatare cum este Games for Business care poate intelege indeaproape nevoile organizatiei si poate crea astfel un continut optim printr-o metoda cat mai eficienta. Bazata pe microlearning si gamification, platforma are in vedere o asistare cat mai buna a organizatiilor. Pentru a nu fi nevoie ca acestea sa piarda timp pentru a „invata sa invete”, platforma Games for Business ofera o asistenta impecabila printr-o buna cunoastere si intelegere a conceptelor de microlearning si gamification, asigurand accentul pe invatare rapida, eficienta si atractiva.
Cateva exemple de aplicatii din portofoliul platformei Games for Business care s-au dovedit a fi extrem de utile pentru organizatii si conceptele care le fac posibile ar fi: preselectarea aplicantilor la compania de transporturi Deutsche Bahn printr-o simulare digitala impecabila a recrutarii, simulari de business ca Revenuepoly care ajuta angajatii sa invete si sa inteleaga eficient procesul implicat in vanzari, Multipoly pentru employer branding, potentialii angajati putand simula digital sarcinile viitoare pentru a intelege daca job-ul ar fi potrivit pentru ei, si chiar si internal training pentru transformare digitala la CIB Bank, pregatirea echipei de vanzari la SAP sau chiar securitatea locului de munca la Grundfos.
Diversitatea aceasta indica faptul ca G4B este o platforma de invatare digitala eficienta care foloseste din plin conceptele de microlearning si gamification. Datorita intelegerii complete si implementarii acestora, platforma face posibila integrarea lor in domenii diverse, precum si ajutarea organizatiile cu specific diferit. G4B a invatat cum sa invete eficient pentru ca tu sa nu o faci.
Experienta de invatare oferita este un lucru pe care as fi vrut sa il cunosc cand m-am apucat de invatat o limba straina complicata. O aplicatie care sa aiba la baza concepte de microlearning si gamification implementate eficient ar fi putut fi salvatoare si ar fi facut diferenta intre invatarea rapida si abandonul in fata unui set de informatii covarsitor.
Metoda microlearning a inceput sa devina esentiala datorita eficientei, rapiditatii si utilitatii sale. Platformele ca G4B care ofera solutii optime bazate pe cele doua concepte eficiente de invatare, microlearning si gamification, ar putea fi tocmai ce face diferenta in organizatiile de azi.
Digitalizarea si accesabilitatea pe mobil cu atentia sporita pe experienta utilizatorului transforma aceasta metoda intr-o metoda de invatare distractiva, rapida si, mai ales, eficienta.