fbpx

Stare de Bine pentru Angajati Performanti

Stare de Bine pentru Angajati Performanti

Politicile de distantare sociala, lockdown-urile, izolarea, anxietatea de a nu te imbolnavi si toate fricile legate de un viitor nesigur, au afectat angajatii in pandemie. 2020 a fost un an plin de nesigurante, in care organizatiile s-au luptat sa pastreze productivitatea ridicata, dar sa ia in calcul si bunastarea angajatilor. Multi dintre acestia au fost obligati sa munceasca de acasa o lunga perioada de timp si unii inca mai sunt.

Un studiu realizat in octombrie 2020, de Gabriele Georgi, Department of Human Sciences (Roma), Luigi Isaia Lecca, Department of Experimental and Clinical Medicine (Florenta) si altii, a aratat urmatoarele:

Primii in linie, cei mai afectati, sunt angajatii din domeniul medical si ingrijire. Acestia post suferi de depresie, anxietate, stres post-traumatic sau pot avea probleme cu somnul.

Angajatii din alte sectoare de asemenea sufera de anxietate, teama de a nu-si pierde jobul, insecuritate in privinta viitorului si altele.

Organizatiile trebuie sa le ofere protectie angajatilor prin diferite masuri.

☞ Dintre acestea se numara imbunatatirea infrastructurii spatiului de lucru prin implementarea masurilor de anti-contagiune si includerea echipamentelor de protectie.

☞ Tot aici intra si trainingurile pentru cresterea rezilientei angajatilor.

Desi cei mai afectati raman cei din prima linie, problemele legate de sanatatea mentala, concluzioneaza studiul citat, afecteaza foarte mult populatia tanara si oamenii cu o educatie superioara.

Denumirea de „pandemie psihologica” a devenit un termen care reverbereaza printre angajatori. Acestia recunosc nevoia de a-si ajuta angajatii, care au parasit birourile pentru a lucra de acasa.

 

Solutii pentru wellbeingul echipelor

 

Specialistii recomanda mai multe solutii pentru pentru a asigura un confort psihologic al angajatilor. Printre acestea se numara programele care includ elemente din psihologia pozitiva, mindset pozitiv si wellbeing-ul.

Campania „La fel ca Tine”, organizata de noi pentru o companie multinationala din Romania, a urmarit crearea unor puncte de conexiune umana intre angajati. In cadrul campaniei s-a apelat la insight-uri emotionale si comportamentale, pentru a-i sustine de la distanta, in activitatea lor zilnica.

Scopul acesteia a fost impartit in doua obiective:

    • De a adresa, in mod direct, temeri, frici, incertitudini si dezechilibre emotionale generate de perioada de schimbare.
    • De a construi comportamente ce sustin solidaritatea, sentimentul de mandrie, siguranta, dorinta de implicare si asumare.

Au fost incluse elemente din trei domenii mari ale starii de bine generale a individului: Gandirea Pozitiva, Mindsetul Pozitiv si Wellbeing-ul (in viata personala si profesionala).

 

Ce inseamna o gandire pozitiva, un mindset pozitiv si wellbeing?

 

Fiintele umane au anumite nevoi. Daca ne luam dupa piramida lui Maslow, exista cinci mari nevoi, pornind de la baza spre varf: 1. fiziologice, 2. de securitate, 3. de apartenenta, 4. de stima si 5. de auto-actualizare.

In dezvoltarea programului nostru „La fel ca Tine” ne-am axat pe elemente din treptele 3,4 si 5 ale piramidei, si anume:

1. Rezilienta – cum sa rezisti in situatii inconfortabile

2. Fericirea – cat de bine te simti in propria viata

3. Emotiile pozitive – lucrurile care iti aduc bucurie si te fac sa te simti bine

4. Scopurile personale – in viata personala si profesionala

5. Trasaturile de caracter si puterea personala

6. Relatiile apropiate si sanatatea acestora

7. Controlul si auto-reglarea emotiilor

8. Altele

Acestea se pot aplica atat in viata personala, cat si in viata profesionala. In cazul nostru, programul „La fel ca Tine” a urmarit viata profesionala a angajatilor, care a devenit dintr-o data greu de gestionat, o data cu munca de acasa.

La fel ca Tine” a fost gandit ca un program de wellbeing in comunicare interna, prin care s-a urmarit coagularea identitatii oamenilor din companie – deopotriva identitatea individuala si de grup.

 

Gandirea si Mindsetul pozitiv

 

Gandirea pozitiva este mai mult decat a parea fericit sau a arata cat esti de puternic. Ea te ajuta sa ramai perseverent si sa gasesti solutii acolo unde cei cu gandire pesimista nu le vad. Studiile arata ca gandirea pozitiva e mai mult decat un simplu zambet. Aceasta are impact asupra muncii, sanatatii si vietii personale a unui om.

James Clear prezinta, intr-un articol despre abilitatea gandirii pozitive, perspectiva stiintifica a cercetatoarei in psihologie pozitiva, Barbara Fredrickson.

 

Ce invatam de aici este ca:

 

Emotiile negative te motiveaza sa actionezi intr-un anume fel. In trecut, cand ne era frica, o luam la fuga fara sa mai stam pe ganduri. Atunci exista un pericol real (animalele salbatice) si nu era in avantajul stramosilor nostri sa stea sa reflecteze. Din pacate, modalitatea aceasta de functionare inseamna ca ai doar o optiune la dispozitie.

☞ Aceste emotii negative te fac sa iti „limitezi” optiunile, desi nu mai locuiesti in savana, iar pericolele sunt departe de ceea ce traiau stramosii nostri. Ca angajat este usor de observant ca, odata inchis in casa, iti pierzi controlul si nu mai vezi alte solutii.

☞ Emotiile negative iti limiteaza focusul si dobandesti un mindset fix, limitat. Orice este in raza vizuala (lockdown, pandemie, viitor profesional incert etc.) va capata proportii uriase, si te vei gandi doar la acest lucru.

 

Cum ajuta aici emotiile pozitive si mindsetul deschis?

 

Studiile cercetatoarei arata ca cei care sunt axati pe emotii pozitive, precum bucurie, multumire, dragoste etc. vad mai multe optiuni si sunt dispusi sa actioneze mai mult.
Emotiile pozitive deschid mintea si apar noi posibilitati. Este important ca acestea sa fie cultivate frecvent.
Un angajat care gandeste pozitiv poate sa iti pastreze productivitatea si sa colaboreze mult mai bine cu echipa, chiar si in contexte precum cel pandemic, din 2020.

 

Cum poti sa iti cresti gradul de gandire pozitiva?

 

Exista cateva idei la care cercetarile fac referire. Cele mai comune sunt:

    • meditatia,
    • terapia prin scris (un studiu realizat de Fredrickson arata ca oamenii care au scris despre experientele pozitive au trait stari mult mai pozitive si li s-a imbunatatit starea de spirit considerabil),
    • sau joaca (experimentare, aventura, deschidere catre nou).

Daca primele doua tin mai mult de individ, ultima tine si de exterior. Noi am folosit elemente din joaca in programul nostru.

Wellbeing si sanatatea mentala

 

Dictionarul Merriam-Webster defineste wellbeing-ul ca o stare de fericire, sanatate si prosperitate. Daca psihologia pozitiva este mai mult inclinata spre interior, wellbeing-ul cuprinde mult si exteriorul, dar si comunicarea cu ceilalti.

Serviciul National de Sanatate (National Health Service, NHS) din Marea Britanie recomanda cinci pasi pentru ca orice persoana sa-si imbunatateasca sanatatea mentala si starea de bine.

1. Conectarea cu ceilalti

2. Miscarea si sportul

3. Invatarea unor noi skilluri

4. Daruirea/ ajutorul oferit celorlalti

5. A fi in prezent (mindfulness)

Acest program de wellbeing in comunicare interna „La fel ca Tine” s-a axat pe trei din cei cinci pasi: Conectarea cu ceilalti, Invatarea unor noi skilluri si A fi prezent.

Iata instrumentele din psihologia & mindsetul pozitiv folosite pentru a ajuta angajatii sa faca fata cu brio perioadei de work from home. Fiecare instrument are beneficiile sale, si anume:

☞ Videouri motivationale – cu scopul de a starni curiozitatea si de a deschide subiectul.

☞ Webinarii inregistrate – dezbat tema, o asaza in context si o prezinta din mai multe perspective pentru ca spectatorii sa se poata identifica usor si sa gaseasca noi solutii.

☞ Articole saptamanale – aprofundeaza subiectul si ofera mai multe perspective asupra unei singure provocari.

☞ Pastile video – de inspiratie ce au ca scop cresterea nivelului de energie, angajament si invatare.

☞ Teatru de Improvizatie – aprofundeaza si aseaza mai bine subiectul, ofera mai multe perspective asupra unei singure provocari, genereaza energie.

☞ Tutoriale video – functioneaza ca pilule de inspiratie, sunt materiale video de max. 5 minute care explica o emotie si impactul ei asupra celorlalti.

☞ Workshopuri experientiale online – aprofundeaza si aseaza mai bine subiectul combinand online-ul cu offline-ul.

☞ Podcasturi – pastile audio ce au ca scop cresterea nivelului de energie, angajament si de invatare.

 

„Life is not merely being alive, but being well.” – Marcus Aurelius

program de wellbeing in comunicare interna

Wellbeing in comunicare interna

 

Acest program de wellbeing in comunicare interna, „La fel ca Tine”, a fost derulat din mai pana in septembrie 2020. Acesta s-a desfasurat pe platforma de comunicare a partenerului. Continutul a fost original si special creat pe baza insight-urilor primite din organizatie.

Cateva cifre interesante:

    • 20 de saptamani a tinut campania.
    • Aceasta s-a axat pe 10 atribute din psihologia pozitiva, mindsetul pozitiv si wellbeing-ul digital.
    • Printre atributele folosite in campanie, s-au numarat: fericirea, optimismul, motivatia, echilibrul sau valorile.
    • S-au urmarit trei tipuri de emotii / afecte: oglindire, reconectare si identificare/asumare.
    • Pe parcurs am primit foarte multe testimoniale de la angajati povestind cat de mult i-a ajutat programul. Redam unul mai jos:

„In prima luna nu ma mai opream din lucru. Era laptopul acolo, deschis, mi-era foarte, foarte greu sa pun limite. Si lucram pana noaptea. Programul „La  fel ca Tine” m-a ajutat putin din punctul asta de vedere, am vazut marturiile unor oameni care aveau aceeasi problema, si in plus au foarte faine pastilele video ale regizorului. Pline de energie!”

Daca esti curios cum ii poate ajuta acest program pe oamenii din organizatia ta, hai sa discutam! Campania poate fi adaptata in functie de nevoile organizatiei tale.

Ti-a placut articolul, ramai conectat cu noi

Doresc sa fiu contactat si sa primesc informari de marketing sau comerciale din partea Exploratist. Sunt de acord cu Termenii si Conditiile si Politica de Confidentialitate.
Articole similare
Cum pastrezi motivatia angajatilor prin comunicare interna
Cum pastrezi motivatia angajatilor prin comunicare interna

Saptamana de saptamana, stirile devin din ce in ce mai alarmante Peste tot in lume, precum si in interiorul organizatiilor Si, in timp ce o buna comunicare interna a situatiei este importanta, este...

Exploratist si Orange lanseaza primul sitcom de educatie financiara din Romania, „Despre bani si fericire”
Exploratist si Orange lanseaza primul sitcom de educatie financiara din Romania, „Despre bani si fericire”

Atentie, se filmeaza in pandemie! Se filmeaza primul sitcom de educatie financiara din Romania, “Despre bani si fericire” Un produs marca Exploratist, dedicat exclusiv organizatiilor...

PORR si Exploratist au spus „Multumesc!” intr-o campanie de internal employer branding
PORR si Exploratist au spus „Multumesc!” intr-o campanie de internal employer branding

Cum spui „Multumesc” unor oameni care au avut curajul sa aduca la viata proiecte indraznete in anul 2020 PORR, lider in constructii, si-a dorit o campanie de internal employer branding...

Stare de Bine pentru Angajati Performanti
Stare de Bine pentru Angajati Performanti

Politicile de distantare sociala, lockdown-urile, izolarea, anxietatea de a nu te imbolnavi si toate fricile legate de un viitor nesigur, au afectat angajatii in pandemie 2020 a fost un an plin de...

Cum poate o strategie de comunicare interna sa sustina schimbarea in organizatie
Cum poate o strategie de comunicare interna sa sustina schimbarea in organizatie

Toate companiile, de la cele mici la cele mari, au nevoie de o strategie de comunicare interna eficienta Presiunea se afla mai mult pe „umerii” companiilor mari si foarte mari, unde...

Trenduri in comunicarea interna in 2021
Trenduri in comunicarea interna in 2021

Care sunt noile trenduri in comunicarea interna in 2021 Pana in 2020 legatura dintre angajati si cultura organizationala non-formala se crea la cafea, la pranz, la petrecerile companiei, intr-un...

De 10 ani, punem oamenii din organizatii pe primul loc
De 10 ani, punem oamenii din organizatii pe primul loc

Anul acesta s-au implinit 10 ani de cand am deschis poarta Exploratist! Imi aduc aminte gandul cu care am pornit la drum Mi-am dorit sa aduc ceva nou, inedit, pentru lumea organizatiilor, pentru...

Trenduri in comunicarea interna in 2022
Trenduri in comunicarea interna in 2022

Un proverb spunea odata ca “Buna comunicare este la fel de stimulanta ca o cafea neagra si tot atat ti-e greu sa dormi dupa ea” (Anne Morrow Lindbergh) Tocmai de la aceasta idee porneste...

Cum arata comunicarea interna post-pandemie?
Cum arata comunicarea interna post-pandemie?

Ti-ai protejat angajatii in timpul pandemiei, ti-ai sprijinit clientii cu idei din ce in ce mai inovative si pliate pe nevoi si chiar ti-ai dezvoltat serviciile companiei Acum totul pare ca se...

Microlearning sau cum poti face din invatat un proces placut pentru angajatii tai
Microlearning sau cum poti face din invatat un proces placut pentru angajatii tai

Cu totii ne dorim sa descoperim lucruri noi la locul de munca Procesul de invatare si dezvoltare (sau L&D) este deja o parte integrata a joburilor actuale si o prioritate pentru companii Totusi,...

Cum poti crea o organizatie agila?
Cum poti crea o organizatie agila?

“Strength without agility is a mere mass” Fernando Pessoa   Intr-o lume dominata de viteza, schimbare si incertitudine, agilitatea este o conditie sine qua non pentru ca...

De la D&I la employee experience. Oamenii sunt mereu pe primul loc!
De la D&I la employee experience. Oamenii sunt mereu pe primul loc!

  “Fiecare om conteaza Fiecare om are un rol de indeplinit Fiecare om are impact” – Jane Goodall   Cine se poate lipsi de D&I   Diversitatea si incluziunea nu...