fbpx

Cum poate o strategie de comunicare interna sa sustina schimbarea in organizatie

Cum poate o strategie de comunicare interna sa sustina schimbarea in organizatie

Toate companiile, de la cele mici la cele mari, au nevoie de o strategie de comunicare interna eficienta. Presiunea se afla mai mult pe „umerii” companiilor mari si foarte mari, unde nevoia este mai presanta. Noi recunoastem aceasta nevoie si deruleza campanii pe baza a trei piloni: comunicare interna, team engagement si employer branding.

Programul „Oameni ca tine” este unul dintre proiectele derulate impreuna cu un jucator de top din industria constructiilor, cu durata de un an de zile. Acesta este axat pe cei trei piloni mentionati.

 

Ce este comunicarea interna?

 

Daca e sa-l citam pe Russell Grossman, aceasta exista pentru a ajuta liderii sa-si informeze si activeze angajatii, intr-un fel care ii motiveaza sa-si maximizeze performanta si sa livreze strategia de business agreata.

Noua ne place mai mult definitia lui Dr. Kevin Ruck, fondator al Academiei de PR din UK. Potrivit acestuia, comunicare interna reprezinta:

☞ oferirea de informatii, la nivel corporativ, tuturor angajatilor si
☞ oferirea concomitenta de oportunitati pentru ca toti angajatii sa aiba un cuvant de spus cu privire la chestiuni importante, care sa fie luate in serios de catre managerii ierarhici si managerii superiori.

Comunicarea interna, concludem, este mai mult decat transmiterea unor informatii necesare. Este nevoie de o strategie care implica:

☞ intelegerea viziunii companiei de catre angajati si motivarea acestora in realizarea obiectivelor propuse, precum si
☞ intelegerea serviciilor si produselor oferite, a problemelor care pot aparea in echipe sau
☞ evidentierea unor comportamente dorite.

 

Strategia de comunicare interna „Oameni ca tine”

 

In cadrul proiectului amintit, unul dintre pilonii vizati a fost legat de initiativa de comunicare interna. Team engagement-ul si employer branding-ul, fiind ceilalti doi piloni.

Mai exact, acesta a fost construit pentru a sustine angajatii, in activitatea lor zilnica, prin:

1. talk show-uri lunare si
2. initiative saptamanale de wellbeing

Talkshow-urile au avut loc saptamanal si au fost transmise prin mediul digital. Moderate de doi prezentatori, acestea au pus in lumina oamenii din spatele proiectelor si rezultatele acestora, cat si initiative noi in business, informatii despre oameni si pasiunile lor (interviuri).

Initiativele saptamanale de wellbeing au vizat siguranta (safety) si increderea (trust). Aici programul a inclus continut cu povesti reale, adunate de la oamenii din si din afara companiei, cu rolul de a fi sursa de inspiratie pentru angajati. Continutul a fost difuzat pe canalele de comunicare interna.

 

De ce conteaza comunicarea interna?

 

Cand vorbim despre o strategie de comunicare interna eficienta, sunt vizate doua directii:

1. Ajutarea angajatilor sa isi faca treaba eficient si sa livreze serviciile/ produsele in cel mai bun mod cu putina catre stakeholderi. Acestia inteleg ce trebuie sa faca si ce asteptari sunt de la ei, cand vine vorba de viziunea si misiunea companiei.

2. Impactul pozitiv asupra angajatilor prin ridicarea nivelului de performanta, retentie, inovatie, wellbeing si altele.
Oamenii sunt cea mai importanta resursa a unui business. Valoarea unei companii este data de valoarea oamenilor care lucreaza pentru aceasta si de calitatea relatiilor dintre ei.

Citeste mai mult despre programele noastre de comunicare interna. In organizatia ta ce se potriveste?

 

Engagementul la nivel global

 

Un studiu Gallup, despre starea pietii muncii, arata ca doar 15% din angajatii, la nivel global, se simt motivati (engage) la locul de munca. Adica ca acestia sunt motivati si activati emotional sa iti petreaca timpul la serviciu, au energia sa aduca valoare echipei si sa-si aduca aportul la misiunea companiei.

Intelegem mai bine situatia daca privim toate cifrele studiului Gallup. Exista trei tipuri de angajati intr-o companie:

1. Motivati (engaged) – 15%. Sunt angajati emotional si loiali companiei. Se afla in roluri potrivite pentru ei, iar talentul lor este apreciat. Vin la serviciu cu drag, isi asuma responsabilitati si fac mai mult decat li se cere.

2. Nemotivati (not engaged) – 67%. Adesea par fericiti si multumiti, insa doar la nivel de imagine. Depun minimul de efort, isi fac treaba si cam atat. Nu sunt interesati de viziunea, misiunea sau scopurile companiei. Nu sunt interesati de performanta sau de profitabilitatea companiei. Cu abordarea potrivita, acestia pot fi motivati.

3. Complet nemotivati (Actively Disengaged) – 18%. Angajatii care sunt toxici, gandesc negativ si se plang constant. Isi influenteaza colegii prin atitudinea lor pesimista.

 

Oamenii dau valoare brandului de angajator. Cu cat ei sunt mai inspirati, mai activi, cu cat sunt mai implicati si mai preocupati de performanta businessului. Sau se simt conectati emotional in relatia cu brandul de angajator.

Ne gandim la comunicarea interna ca la o functie, cu scopul de oferi cadru pentru comunicare si dialogare, pentru motivare si inspiratie, in cadrul organizatiei. Are rolul de actiune si este interpretata ca un input pentru angajati.

Ne gandim la engagementul angajatilor ca la un rezultat pe care-l obtii in urma investitiei de timp, bani, efort si strategie, in a comunica oamenilor si a crea un cadru placut pentru acestia. Are rolul de rezultat si este interpretat ca un output.

 

Team engagement-ul & employer branding-ul

 

Al doilea si alt treilea pilon important intr-o strategie de comunicare interna eficienta tine de engagementul echipei si employer branding-ul (branding-ul de angajator). In trecut era mai usor sa activezi si unesti echipa, datorita team-buildingurilor outdoor si altor activitati offline. Odata cu provocarea oferita de aparitia pandemiei, oportunitatile acestea au disparut, dar nu si nevoia interna a oamenilor.

Printre obiectivele care intra in engagementul angajatilor, potrivit Raportului Engage for Succes din 2012, intra:

naratiunea strategica – lideri vizibili si comunicativi care spun o poveste convingatoare despre directia in care se indreapta organizatia;
☞ manageri implicati – care isi sprijina echipele si le ofera indivizilor libertatea de a reusi;
☞ vocea angajatilor – angajati care se simt liberi sa vorbeasca, care au mai multe tipuri diferite de oportunitati de a-si spune parerea si care sunt ascultati de managerii lor;
☞ integritatea – valorile afisate si declarate in organizatie se reflecta in comportamentele de zi cu zi. Nu exista un decalaj intre „a spune si a face”.

Strategia de comunicare interna construita a vizat toate obiectivele raportului de mai sus. Initiativele de team engagement au avut ca scop incurajarea constientizarii si practicarea comportamentelor din psihologia pozitiva evidentiate in calendarul de wellbeing: echilibru, valori, grija, incredere, apartenenta.

 

Calendarul de evenimente interne

 

Atat angajatii motivati, cat si cei mai putin motivati, poti fi activati prin evenimentele interne. Acestea pot lua diferite forme. Ceea ce noi am creat creat au fost urmatoarele:

1. Un eveniment de business – Commercial Day
2. Un eveniment de apreciere si recunoastere – Gala Multumesc, Ziua Constructorului
3. Alegerea unor ambasadori cu misiunea de a crea punti de comunicare inter si intra departamentala, precum si alte obiective strategice.

 

Beneficiile unui program general de comunicare interna

 

Fiecare organizatie care investeste in cei trei piloni ce stau la baza strategiei de comunicare interna eficienta, se poate astepta la beneficii vizibile si palpabile. Indiferent de domeniul profesional in care aceasta activeaza, rezultatele urmaresc aceeasi directie generala.

Ce am vizat noi prin programul „Oameni ca tine”, au fost urmatoarele:

cresterea nivelul de angajament al angajatilor;
☞ imbunatatirea comunicarii in organizatie si calitatea relatiilor interumane;
☞ incurajarea si sustinerea conceptului de “growth mindset” in organizatie;
☞ construirea unui climat pozitiv si deschis de lucru, bazat pe feedback si contributie;
☞ cresterea performantei prin promovarea exemplelor personale si a practicilor de succes;
cresterea nivelului de motivatie al angajatilor, prin recunoasterea si aprecierea performantei.

Raportul Engage for Succes concluzioneaza, in urma descoperirilor, ca organizatiile cu angajati foarte motivati si informati, au observat un impact direct asupra satisfactiei clientilor, brandingului profesional si avantajelor comerciale.

Esti interesat de un program asemanator, adaptat nevoilor organizatiei tale? Hai sa ne cunoastem!

strategie de comunicare interna eficienta

Ti-a placut articolul, ramai conectat cu noi

Doresc sa fiu contactat si sa primesc informari de marketing sau comerciale din partea Exploratist. Sunt de acord cu Termenii si Conditiile si Politica de Confidentialitate.
Articole similare
Cum pastrezi motivatia angajatilor prin comunicare interna
Cum pastrezi motivatia angajatilor prin comunicare interna

Saptamana de saptamana, stirile devin din ce in ce mai alarmante Peste tot in lume, precum si in interiorul organizatiilor Si, in timp ce o buna comunicare interna a situatiei este importanta, este...

Exploratist si Orange lanseaza primul sitcom de educatie financiara din Romania, „Despre bani si fericire”
Exploratist si Orange lanseaza primul sitcom de educatie financiara din Romania, „Despre bani si fericire”

Atentie, se filmeaza in pandemie! Se filmeaza primul sitcom de educatie financiara din Romania, “Despre bani si fericire” Un produs marca Exploratist, dedicat exclusiv organizatiilor...

PORR si Exploratist au spus „Multumesc!” intr-o campanie de internal employer branding
PORR si Exploratist au spus „Multumesc!” intr-o campanie de internal employer branding

Cum spui „Multumesc” unor oameni care au avut curajul sa aduca la viata proiecte indraznete in anul 2020 PORR, lider in constructii, si-a dorit o campanie de internal employer branding...

Stare de Bine pentru Angajati Performanti
Stare de Bine pentru Angajati Performanti

Politicile de distantare sociala, lockdown-urile, izolarea, anxietatea de a nu te imbolnavi si toate fricile legate de un viitor nesigur, au afectat angajatii in pandemie 2020 a fost un an plin de...

Cum poate o strategie de comunicare interna sa sustina schimbarea in organizatie
Cum poate o strategie de comunicare interna sa sustina schimbarea in organizatie

Toate companiile, de la cele mici la cele mari, au nevoie de o strategie de comunicare interna eficienta Presiunea se afla mai mult pe „umerii” companiilor mari si foarte mari, unde...

Trenduri in comunicarea interna in 2021
Trenduri in comunicarea interna in 2021

Care sunt noile trenduri in comunicarea interna in 2021 Pana in 2020 legatura dintre angajati si cultura organizationala non-formala se crea la cafea, la pranz, la petrecerile companiei, intr-un...

De 10 ani, punem oamenii din organizatii pe primul loc
De 10 ani, punem oamenii din organizatii pe primul loc

Anul acesta s-au implinit 10 ani de cand am deschis poarta Exploratist! Imi aduc aminte gandul cu care am pornit la drum Mi-am dorit sa aduc ceva nou, inedit, pentru lumea organizatiilor, pentru...

Trenduri in comunicarea interna in 2022
Trenduri in comunicarea interna in 2022

Un proverb spunea odata ca “Buna comunicare este la fel de stimulanta ca o cafea neagra si tot atat ti-e greu sa dormi dupa ea” (Anne Morrow Lindbergh) Tocmai de la aceasta idee porneste...

Cum arata comunicarea interna post-pandemie?
Cum arata comunicarea interna post-pandemie?

Ti-ai protejat angajatii in timpul pandemiei, ti-ai sprijinit clientii cu idei din ce in ce mai inovative si pliate pe nevoi si chiar ti-ai dezvoltat serviciile companiei Acum totul pare ca se...

Microlearning sau cum poti face din invatat un proces placut pentru angajatii tai
Microlearning sau cum poti face din invatat un proces placut pentru angajatii tai

Cu totii ne dorim sa descoperim lucruri noi la locul de munca Procesul de invatare si dezvoltare (sau L&D) este deja o parte integrata a joburilor actuale si o prioritate pentru companii Totusi,...

Cum poti crea o organizatie agila?
Cum poti crea o organizatie agila?

“Strength without agility is a mere mass” Fernando Pessoa   Intr-o lume dominata de viteza, schimbare si incertitudine, agilitatea este o conditie sine qua non pentru ca...

De la D&I la employee experience. Oamenii sunt mereu pe primul loc!
De la D&I la employee experience. Oamenii sunt mereu pe primul loc!

  “Fiecare om conteaza Fiecare om are un rol de indeplinit Fiecare om are impact” – Jane Goodall   Cine se poate lipsi de D&I   Diversitatea si incluziunea nu...