fbpx

Trenduri in employer branding in 2022

Trenduri in employer branding in 2022

Ce este employer brandingul?

 

In cateva cuvinte, employer brandigul se refera cum se pozitioneaza organizatia in mediul extern si intern si la perceptia candidatilor si a angajatilor asupra mediului de lucru.

 

O organizatie in care angajatorul are grija de wellbeing-ul angajaților va fi mereu cu un pas inaintea competitorilor. De ce? Simplu. Pentru ca o echipa de lucru unde toti participantii se simt integrati, valorosi si apreciati va atrage pe toata lumea.

 

Promovarea organizatiei pentru gasirea rapida a unor candidati potriviti care sa ocupe locurile vacante consta in 50% din tot procesul de recrutare. Cealalta jumatate este legata de recomandarea pe care angajatii o fac. Sa ne imaginam urmatorul scenariu: un candidat ii cere detalii unui angajat inainte de participarea la interviu sau semnarea contractului. Evident, acesta nu-i va livra replicile obisnuite legate de produsele sau serviciile prestate, ci se va concentra pe atmosfera din cadrul echipei, pe experienta sa de pana acum si pe cum sunt ei tratati de catre tine.

 

Iti recomandam sa tii cont de nevoile angajatilor si sa nu te bazezi doar pe viziunea ta despre atmosfera din echipa de lucru, ci si in realitatea pe care angajatii o traiesc zi de zi.

 

Cu ce imbunatateste employer brandingul compania ta in anul 2022?

 

Intr-o companie cu un brand de angajator bine definit, rezultatele si candidatii potriviti nu vor inceta sa apara. Conform statisticilor relatate de Linkedln, investitia in Employer branding nu doar ca aduce succes, dar si elimina multe dintre riscurile din cauza carora organizatia ar putea avea de suferit.
Momentele de criza, precum cele in care ne aflam de mai bine de doi ani si care continua sa apara, nu ar trebui sa te descurajeze sa implementezi sau sa imbunatatesti strategia de Employer branding. Acest lucru va tine sus moralul angajatilor si va creste credibilitatea inclusiv in fata clientilor.

 

Inainte sa implementezi, construieste o strategie buna!

 

☞ seteaza-ti un scop care poate fi atins si un termen pana la care sa-l indeplinesti impreuna cu angajatii tai

☞ ai grija atat de imaginea ta, cat si la cea a companiei (arata-le candidatilor ca doresti sa investesti resurse in dezvoltarea lor, ofera-le posibilitatea participarii la cursuri speciale de coaching)

☞ ce mesaj vrei sa transmiti? (mesajul, impresiile, imaginea atrag candidatii care se vor prezenta la interviu, asa ca daca ii vrei in fata ta pe cei mai buni si pe cei mai pregatiti in, arate-le cum poti sprijini dezvoltarea lor continua)

☞ creeaza un plan de comunicare (cele doua medii de comunicare cu candidatii: online si offline iti ofera siguranta ca mesajul tau ajunge direct si clar la candidati; in spatiul virtual iti recomandam sa publici anunturile pe cat mai multe site-uri de angajare, pe contul de social media al companiei – Facebook, Instagram, Linkedin; in offline, promoveaza oferata de angajare prin materiale de prezentare la evenimente, amenajeaza standuri la targuri etc.)

☞ ofera feedback (evalueaza-i periodic pe membrii echipei tale si verifica daca ei sunt pe drumul cel bun catre indeplinirea obiectivelor initiale)

 

 

 

Cum creezi un employer branding credibil?

 

Cum nimic nu se face peste noapte, nici implementarea unui element nou intr-o companie nu se poate realiza imediat. Ca angajator, trebuie sa fii atent la multe aspecte legate de venirea noilor candidati in echipa. Ti-am pregatit mai jos o lista de metode eficiente pe care sa le iei in calcul atunci cand dai startul inscrierilor sau chiar imediat dupa ce ai semnat primul contract de angajare:

 

☞ stabileste atent publicul tinta (daca echipa ta are nevoie de oameni tineri, dar cu experienta in domeniu, nu uita sa precizezi asta in anunt)

☞ fii prezent pe social media (mai ales in ziua de astazi, cand totul s-a mutat pe internet, candidatii vor fi atenti la imaginea pe care compania ta o are in mediul online si la cat de transparenta este activitatea cu publicul caruia i se adreseaza; posteaza des, da repost la postari de interes si chiar arata putin din behind the scenes)

☞ tine cont de ce-i intereseaza pe angajatii tai: curenti si noi (vorbeste despre atmosfera din companie, prezinta-le echipa, trateaza-i cu respect si recunoaste-le meritele in public)

☞ da dovada de empatie si intelegere fata de angajati (in aceste timpuri incerte, in care dorinta cea mai mare a tuturor este stablitatea; ofera-le candidatilor cat mai multe variante prin care sa-si sustina interviul de angajare si sustine-i pe cei care aleg munca de acasa)

 

Intreg procesul, cu siguranta, este unul complex si de durata, dar merita parcurs pana la final daca iti doresti o echipa incluziva in care cu totii sa performeze rapid si eficient.

 

4 dintre trenduri pe care sa le urmezi in 2022

 

Iata mai jos o sumarizare a celor mai importante 4 trenduri la care sa fii atent pentru a duce compania ta la un alt nivel si a gasi angajatii de care ai nevoie in anul acesta:

☞ fii activ si promoveaza-ti serviciile pe social media

☞ investeste in dezvoltarea angajatiilor actuali si noi

☞ personalizeaza experienta fiecarui angajat si fa-l sa se simta valoros

☞ comunica transparent atat cu publicul, cat si cu candidatii

 

Daca vrei sa afli mai multe despre cum poti implementa cu succes o campanie de employer branding in compania ta, lanseaza-ne o provocare!

Ti-a placut articolul, ramai conectat cu noi

Doresc sa fiu contactat si sa primesc informari de marketing sau comerciale din partea Exploratist. Sunt de acord cu Termenii si Conditiile si Politica de Confidentialitate.
Articole similare
Onboarding digital: cum oferim o experienta relevanta angajatilor remote?
Onboarding digital: cum oferim o experienta relevanta angajatilor remote?

Indiferent daca am fost sau nu pregatiti,  foarte multi dintre noii nostri colegi de munca vor incepe prima zi de activitate in regim de lucru la distanta...

Pasii unui EVP
Pasii unui EVP

Pandemia si Noul normal si-au pus amprenta asupra strategiei de HR, pe care companiile au adaptat-o noului context si noilor nevoi aparute atat din partea angajatilor, precum si a organizatiei, ca...

Trenduri in employer branding in 2022
Trenduri in employer branding in 2022

Ce este employer brandingul   In cateva cuvinte, employer brandigul se refera cum se pozitioneaza organizatia in mediul extern si intern si la perceptia candidatilor si a angajatilor asupra...

Cum sa creezi un proiect de onboarding de succes intr-un mediu hibrid?
Cum sa creezi un proiect de onboarding de succes intr-un mediu hibrid?

Cu toate ca munca exclusiv online a fost una dintre cele mai intalnite si alese variante de companii pentru angajatii lor in ultimii doi ani, de curand, totusi, aceasta a coborat cateva locuri in...

De ce este necesara sustenabilitatea in compania ta?
De ce este necesara sustenabilitatea in compania ta?

Pentru companii, sustenabilitatea nu mai ține de conformitate, ci a devenit un aspect strategic și operațional esențial Dezvoltarea durabila, cu respect pentru mediul...