Context:
Diversitatea este o preocupare continua a acestui client din industria tutunului, cu 71.000 de angajati la nivel international, dintre care aproximativ 1.200 sunt in Romania.
Preocuparea organizatiei pentru echilibrul de gen este foarte importanta:
● 34% dintre noii angajati sunt femei
● 45% din rolurile de leadership sunt ocupate de femei
In 2019, a fost prima companie multinationala din Romania certificata la nivel global de catre EQUAL-SALARY Foundation pentru respectarea echilibrului in ceea ce priveste salarizarea indiferent de gen.
Compania implementeaza campanii de diversitate de cinci ani. Exploratist colaboreaza constant cu acest client pe tema diversitatii si in alte zone de employee experience.
Solutie:
1. Concept care a preluat esenta culturii organizationale
Reperul in constructia campaniei a fost modelul de leadership al organizatiei, care acopera principii ca: proactivitatea, plasarea consumatorului in centrul actiunilor companiei, anticiparea si flexibilitatea, precum si coeziunea echipei.
Exploratist a translatat cultura organizationala si aceste comportamente intr-un concept si o mecanica de campanie despre oameni si pentru oameni.
Unicitate in diversitate a fost mesajul cheie care a subliniat calitatile umane si profesionale si talentul fiecarui coleg, care este sprijinit sa si-l descopere si sa il cultive.
2. Mecanica
Mesaje teaser si ale echipei de management, transmise pe canale variate: (email, postere, online si reteaua de LCD)
Roata Diversitatii a fost vedeta campaniei. Marea provocare, aceea de a crea engagement in mediul offline (pentru colegii care lucrau in fabrica), precum si in cel online (pentru colegii care lucrau in sistemul work from home), a fost identificarea unui instrument comun care sa genereze acelasi impact si energie.
Roata a capatat doua dimensiuni: o butaforie amplasata in spatiul fabricii si un website intern al campaniei, disponibil pentru echipele care lucrau online.
La „roata” au avut loc interactiuni de tip photo booth si tombole (give-away-uri personalizate) cu mesajele campaniei. Acelasi mecanism de recompensa a fost pastrat si in online.
Pe langa tacticile descrise mai sus, campania a inclus si filmulete sau comunicari la start si dupa finalizarea programului.
Rezultate:
● 90% awareness la nivelul companiei (oamenii au fost informati si au inteles importanta diversitatii si incluziunii in organizatie)
● 70% (1000 de colegi) din numarul total de angajati au primit give-away-uri (ceea ce inseamna ca au interactionat in cadrul activarilor offline si online)
● 50% dintre angajatii cu acces online au fost implicati
● 90% a fost implicarea colegilor blue-collar
Media & PR: Mai multe despre acest proiect in mass-media aici si aici. Studii de caz similare realizate de echipa Exploratist au fost publicate pe IQads.