Context:
In mediul de afaceri dinamic si competitiv de astazi, conceptul de employer branding (brand de angajator) s-a dezvoltat ca factor cheie pentru succesul si sustenabilitatea organizatiilor. Perceptia pe care angajatii, actuali si potentiali, o au despre companii joaca un rol vital in atragerea si retinerea talentelor de top, in construirea unei culturi pozitive la locul de munca si contribuie semnificativ la performanta companiei.
Brandul angajatorului cuprinde eforturile strategice pe care o organizatie le intreprinde pentru a-si defini si promova identitatea de angajator – ceea ce include cultivarea unei imagini corporative distincte si atragatoare, care rezoneaza cu valorile, aspiratiile si asteptarile angajatilor curenti si potentiali. Astazi, oamenii cauta nu numai un loc de munca, ci si experiente de lucru care sa le ofere sens, scop si implinire, motiv pentru care brandul de angajator a devenit sinonim cu competitivitatea organizationala.
Desi brandul de angajator impacteaza in mod esential atragerea si retentia de talente, engagement-ul angajatilor si performanta organizationala – fiind, asadar, un aspect esential al strategiei corporative moderne – cursurile de employer branding lipsesc din programa in universitatilor din Romania.
Solutie:
Alaturi de Facultatea de Management – SNSPA, in perioada Octombrie 2023 – Ianuarie 2024 Exploratist a sustinut cursul Marketing Intern & Employer Branding. Impreuna, ne-am propus sa le oferim studentilor o experienta de invatare la 360 de grade, practica si interactiva, care a inclus teorie, aplicare practica si studii de caz reale.
In anul 2023, cursurile universitare au fost sustinute de Lector univ. dr. Adina Saniuta, din cadrul SNSPA, iar seminarele au fost oferite de Mirela Tanase, Senior Partner, Sales & Strategy, Exploratist si Silviu Andrei Petran, Managing Director, Exploratist.
Cursul Marketing Intern & Employer Branding a cuprins 7 teme de studiu si 7 seminare, bazate pe studii de caz reale, selectate din activitatea agentiei Exploratist. La final, echipele de studenti si-au prezentat proiectele, care au fost evaluate de catre Lector univ.dr Adina Saniuta, impreuna cu echipa Exploratist.
Am cautat sa le oferim studentilor o perspectiva detaliata asupra complexitatii domeniului. In cadrul seminarelor, am explorat fundamentele brandingului – am abordat aspecte precum employer branding si comunicarea interna, implicarea partilor interesate in strategia de employer branding, precum si auditul si definirea Propunerii de Valoare pentru Angajati (EVP) intr-un interval de 5 saptamani.
Cursul a dezvaluit si harta calatoriei experientei angajatilor atat in mediul intern, cat si in cel extern, aducand in discutie provocarile si strategiile din spatele Employer Branding-ului extern. In paralel, studiile de caz au evidentiat exemple concrete din companii de renume din diverse industrii, oferindu-le participantilor exemple practice si relevante pentru aprofundarea cunostintelor. Prin sesiunile practice si cu ghidarea echipei Exploratist, studentii s-au pregatit pentru proiectul final de lucru in echipe, elaborand strategii practice de employer branding.
Am contribuit, astfel, la dezvoltarea abilitatilor tinerilor in domeniu, imbogatindu-le experienta educationala prin cunostinte practice care sa-i ajute sa performeze in contextul in permanenta evolutie al employer branding-ului si managementului corporativ.
Rezultat:
- Participanti inscrisi: 24
- Rata de absolvire: 100%
- Colaborari cu stakeholderi relevanti: Monica Zdrancota, Directorul Departamentului de Resurse Umane la McDonald’s, a fost invitata special la seminar pentru a prezenta studentilor platforma de Employer Branding McDonald’s
- Feedback: 30% din cursanti au completat chestionarul de feedback dedicat cursului integrat. Acestia au apreciat valoarea adusa de informatiile oferite si modul in care cursul i-a ajutat atat pe plan teoretic, cat si practic, oferindu-le perspective din partea unor profesionisti experimentati. Am organizat 2 focus group-uri, cu top si middle management
Media & PR: Mai multe despre acest proiect in mass-media aici. Studii de caz similare realizate de echipa Exploratist au fost publicate pe IQads.