Context:
De ce este important un program de inductie? Acestea atrag din ce in ce mai mult atentia organizatiilor, pe masura ce se constata ca cea mai mare rata a plecarilor noilor veniti se consuma in primele 3 luni de la angajare.
La baza deciziilor de renuntare stau descentralizarea procesului de recrutare, lipsa unei preocupari constante a managerilor pentru noii colegi, lipsa de informatie, precum si absenta unui program coerent si structurat de familiarizare cu organizatia si de interactiune cu mediul de lucru.
Partenerul pentru care am construit un program de inductie dedicat avea, in plus, provocarea de a gestiona la nivel national procesul de integrare a noilor angajati in canalul de retail din zona de telecom, fara a-i rupe pe acestia, fie si temporar, de mediul curent de lucru.
Solutie:
Solutia la tot acest context aparent neprielnic a reprezentat-o construirea unui program de induction pe o aplicatie mobila.
Durata de desfasurare a programului este de 6 saptamani si se consuma in 3 etape de lucru: prework, training in class si follow-up.
Etapele de prework si follow-up se realizeaza digital, prin intermediul unei aplicatii. Avantajele vin din faptul ca, desi noii angajati raman in productie, acestia aloca intre 30-60 minute/zi pentru dezvoltarea lor.
Trainingul de induction se desfasoara centralizat, continutul hard fiind pus la dispozitie de organizatie (proceduri operationale, instrumente interne si reguli de lucru), iar partea soft, care tine de abilitatile de vanzare si comunicare in relatia cu clientul, este creata si gestionata cu resurse externe.
In prima faza, nou sositii in organizatie sunt familiarizati cu valorile brandului, cu elementele din cultura organizationala, regulile de conduita, directiile strategice si viziunea asupra businessului. Mai apoi, intra in contact cu procedurile si programele de lucru.
La finalizarea programului, participantii trec printr-un centru de evaluare construit pe exersarea de role-play-uri cu continut informational din mediul lor de lucru.
Pe perioada de derulare a programului, fiecarui participant ii este alocat, offline, un partener de invatare care il acompaniaza in procesul lui de asimilare si adaptare la noua organizatie.
Rezultate:
- abordarea fresh, orientata deopotriva spre angajat si client
- un proces viu, care suporta imbunatatiri in mod continuu
- micsorarea curbei de invatare si generarea de performanta intr-un timp foarte scurt de la intrarea proaspatului angajat in organizatie
- degrevarea managerilor locali de responsabilitatea gestionarii procesului de inductie in echipele lor
- pastrarea nivelului de obiectivitate in relatia cu angajatii nou sositi in organizatie
Media & PR: studii de caz similare realizate de echipa Exploratist au fost preluate si publicate pe IQads.