Context:
Gamification? In ultima perioada, organizatiile fac eforturi sustinute sa integreze in programele de L&D tehnici de invatare la distanta, tehnologie de ultima generatie, aplicatii mobile. Totul cu scopul de a creste nivelul de implicare, interactivitate si retentie a angajatilor.
Clientul nostru activeaza in industria retail si face parte din top 3 jucatori la nivel national, cu peste 15.000 de angajati.
Solutie:
O tehnica tot mai des folosita in astfel de programe o reprezinta gamification sau design-ul de program care pune participantul pe primul loc printr-o strategie human-focused.
Tehnicile de gamification se pot folosi in programele de L&D in mod diferit. La nivel structural, se pastreaza continutul programelor de dezvoltare existente adaugandu-se interventii punctuale. Astfel, ele contin elemente si mecanici de gamification in scopul atingerii obiectivelor propuse. La nivel de continut, implica personalizarea programelor de invatare prin crearea si adaptarea informatiilor cu elemente si tehnici potrivite jocului.
In cazul de fata, provocarea a venit din nevoia de a identifica cel mai potrivit mod de familiarizare a grupului tinta cu un nou instrument de invatare. Acest program trebuia sa fie accesibil angajatilor pe telefonul mobil si pe laptop via unei aplicatii dedicate.
Design-ul proiectului pilot a fost realizat sub forma unei calatorii, pe parcursul careia participantii s-au familiarizat cu functionalitatile aplicatiei, acumuland puncte.
Elementele de gamification utilizate au fost punctele si leader board-ul, iar ca tehnica de crestere a gradului de angajament s-a folosit provocarea de grup (group quest).
In structura sa, acest program a combinat elemente de interactiune offline si online. Astfel, s-a obtinut o dinamica speciala si un nivel crescut de implicare a utilizatorilor.
Nivelul de interes din partea participantilor a crescut in urma acestui proiect, mai ales pentru ca specificul organizatiei era de a directiona consistent atentia si efortul angajatilor catre zona de business operationala. Implicit, mai putin catre zona de invatare si dezvoltare individuala.
Scopul a fost de a valorifica, cat mai mult, resursele interne in directia generarii de idei cu bune practici si solutii inovatoare. Proiectul s-a derulat pe perioada unui an calendaristic, cu o etapa de demo urmata de roll-out.
Rezultate:
- 100+ de proiecte incarcate pe aplicatie din categoria bune practici
- 50+ de proiecte incarcate pe aplicatie din categoria inovatie
- 10+ proiecte integrate in flow-ul strategic al organizatiei
Media & PR: studii de caz similare realizate de echipa Exploratist au fost preluate si publicate pe Economica.
Obiective
- invatarea prin schimb de experiente (learning by sharing)
- generarea de idei inovatoare cu impact in business
- validarea bunelor practici in scopul imbunatatirii proceselor organizationale
- trecerea de la un mod de invatare clasic la unul colaborativ, de la distanta si disponibil oricand (digital)
- identificarea unui instrument de lucru potrivit dinamicii organizatiei care sa capaciteze resursele informationale si de invatare in directia de dezvoltare
Detalii
- proiect pe o durata de 1 an
- 80 de participanti
- media de varsta 40 de ani
- programul a targetat echipa de middle management (70% femei, 30% barbati)
- 4 facilitatori, 1 coordonator de proiect, 1 coordonator logistic