Context:
Cum poti crea relatii bune intre o echipa de 12 manageri, diferiti ca background, senioritate si longevitate in business si o echipa de marketing? Mai ales atunci cand relatiile sunt mai tensionate sau provocatoare cu alte departamente strategice din flow-ul de product management & marketing?
Aceasta este provocarea pe care am primit-o de la clientul nostru, o companie care activeaza in industria de cybersecurity si face parte din top 3 jucatori la nivel global, cu peste 1500 de angajati.
Scopul nostru principal a fost de a conduce membrii echipelor intr-o zona de self-leadership, care sa ii protejeze de burnout sau conflicte, intr-o zona de unde sa isi asume responsabilitatea actiunilor.
Mai mult, prin acest training de comunicare eficienta am urmarit sa le oferim acele micro-comportamente care sa-i ajute sa isi gestioneze relatiile pe plus si sa creeze conexiuni pe termen lung.
Solutie:
Daca vrem angajament si parteneriat din partea celorlalti, trebuie sa fim capabili sa cream fundatii solide impreuna in momentele cheie. Workshop-urile pragmatice si sesiunile de team coaching, practica & follow-up-ul au fost axate pe patru teme:
Creating clarity
Claritatea in zona de responsabilitati, asteptari sau obiective este esentiala. Atunci cand creezi claritate intr-o conversatie este ca si cum ai trage perdeaua si ar intra razele soarelui pentru ca angajamentul sa aiba mediul perfect de crestere.
Participantii au invatat:
☞ Cum sa puna problema astfel incat sa stabileasca un raport de incredere cu toti colegii;
☞ Ce structura de discutie sa foloseasca atunci cand vor sa seteze un nou inceput;
☞ Cum sa transmita o schimbare si sa obtina sustinere din partea grupului.
Co-creating with others
Rezultatele atinse impreuna pot uni oamenii care au pareri sau convingeri opuse. Co-crearea presupune abordarea unui mindset diferit si, desi este o provocare serioasa la nivelul ego-ului, creeaza sentimentul acela autentic de ”impreuna”. Acesta din urma muta atentia de la ce ne separa la ce putem realiza impreuna.
Participantii la workshop au devenit mai constienti de nevoile lor si au invatat sa comunice mai constructiv si sa faca fata cu tact discutiilor provocatoare.
Astfel:
☞ Participantii au mutat discutii din zona lipsei de asumare in zona de colaborare;
☞ Echipele au inteles cum sa angajeze perspective diferite in directia unui scop comun;
☞ Fiecare membru al echipei si-a implicat colegii in gasirea de solutii si luarea de decizii;
☞ A fost antrenata gandirea simpla, orientata catre scop.
Self Leadership
Autenticitatea si increderea ii atrag pe ceilalti sa te urmeze. In plus, te ajuta sa iti dezvolti un mindset de asumare si acceptare fata de schimbare, precum si sa iti cresti libertatea si puterea de influenta asupra contextelor din viata ta.
Cum?
☞ Iti identifici bine rolul in fiecare dintre ele si actionezi in consecinta;
☞ Inveti diferenta dintre asteptari implicite si explicite;
☞ Devii mai constient/a de responsabilitatile pe care le ai in relatie cu ceilalti si responsabilitatile pe care le au ei in relatie cu tine;
☞ Afli care sunt toate lucrurile pe care le poti face atunci cand te concentrezi pe tine;
☞ Inveti sa transformi situatiile in care simti ca nu ai nicio influenta in situatii in care te simti liber si asumat;
☞ Inveti sa te repozitionezi eficient in momentul in care intalnesti provocari.
Team coaching
Team coaching-ul reprezinta o oglinda puternica in fata careia este pusa o echipa. Acesta ii ajuta pe membrii sai sa iasa din dilema “Eu as face, dar ceilalti… ”.
Am lucrat impreuna pe situatiile reale in care echipa s-a regasit deseori si am evitat formatul de workshop sau mediu de laborator. Scopul team coachingului este de a lucra direct la dinamicile dintre oameni si la felul in care functioneaza echipa ca intreg.
Participantii au fost antrenati sa construiasca alaturi de ceilalti si sa isi atinga obiectivele impreuna.
Printre obiectivele urmarite, s-au numarat:
☞ Cresterea asumarii si a contributiei fiecarui participant din cadrul echipei;
☞ Observarea si “dezlegarea” anumitor tipare comportamentale recurente.
Rezultat:
Prin acest program de training de comunicare eficienta, participantii primesc tips & tricks concrete privind cel mai bun raspuns pentru situatiile cu care se intalnesc cel mai des, inteleg si integreaza de ce-ul din spatele acestor solutii.