Neurostiinta & dinamica de echipa

Workshop-ul abordeaza cele mai cunoscute teorii din aria de neurostiinta a comportamentelor, a obiceiurilor, a motivatiei si a procesului de luare de decizii. Sesiunea include concepte, principii si tehnici practice de autocunoastere, dar si de identificare a modelelor comportamentale si de gandire ale celorlalti.

Prin intermediul activitatilor, participantii vor putea asocia conceptele abordate in cadrul workshop-ului cu situatii din activitatea lor zilnica si vor putea obtine actiuni concrete pentru a lucra eficient cu cei din jurul lor.

Astfel, primul lucru pe care design-ul workshop-ului il propune este de a intelege stiinta din spatele motivatiei, a comportamentelor si a actiunilor. Pentru a face acest proces mai usor, participantii descopera modelul SCARF publicat de David Rock, CEO-ul Institutului de Neuroleadership.

Modelul SCARF se poate traduce prin: Status, Certainty, Autonomy, Relatedness & Fairness. Acesta defineste 5 domenii de experiente care activeaza sistemul de amenintare si recompense din creier, influentand o gama variata de comportamente umane.

Modelul SCARF le ofera angajatilor posibilitatea sa isi mareasca gradul de adaptabilitate prin stabilirea unui limbaj comun simplu si usor de retinut. In plus, cunoasterea instrumentului ajuta la o mai buna intelegere a relatiilor dintre colegi si creste calitatea interactiunilor cu cei apropiati.

Cunoasterea si intelegerea modelului SCARF ajuta la:

  • intelegerea propriilor reactii si celor cu care interactionam
  • un control mai bun al emotiilor
  • comunicarea mai buna a nevoilor, dorintelor si asteptarilor
  • alegeri mai potrivite, asumate si relevante in functie de propriul sistem de valori

Atunci cand vorbim despre motivatia umana si schimbarea de obiceiuri, feedback-ul este un instrument potrivit si la indemana pentru a stimula dezvoltarea personala intr-o abordare de tipul – Growth Mindset.

Astfel, a doua parte a workshop-ului presupune o incursiune pe tema feedback-ului din perspectiva neurostiintei. O metoda recunoscuta in implicarea si dezvoltarea angajatilor la locul de munca.

Actiuni pre-workshop:

  • materiale scurte si pastile video de invatare pe modelul SCARF si Growth Mindset
  • profilare pe tipuri de personalitate folosind instrumentul Persolog sau Gallup Strength Finder

Actiuni de follow up:

  • intalniri unu la unu de cate 30 de minute cu fiecare participant pe o perioada de 1 / 3 / 6 luni
  • materiale suplimentare pentru lectura
  • materiale video

Obiectivele programului:

  • cresterea performantei prin intelegerea elementelor ce influenteaza motivatia si comportamentul din punct de vedere neurostiintific
  • intelegerea modelului SCARF si a modului in care poate fi aplicat in interactiuni sociale pentru a creste gradul de coeziune al echipei
  • insusirea tehnicilor de comunicare eficienta a asteptarilor pentru o comunicare transparenta
  • tipuri de feedback si bune practici
  • modalitati de a construi feedback-ul si stiluri de comunicare dintr-o perspectiva Growth Mindset

Detalii:

  • 8 – 12 participanti
  • 1 zi / 2 zile
  • 1 trainer

 

* Programul poate fi personalizat in functie de numarul de participanti si obiectivele urmarite.

proiecte similare