Context:
Modernizarea si adaptarea birourilor la cerintele viitorului este un demers important pentru brandul de angajator si performantele de business ale fiecarei companii. Liderul pietei creditelor de consum din Europa si-a mutat birourile in spatii noi si smart. Iar pentru ca schimbarea este solicitanta chiar si atunci cand este pozitiva, compania a apelat la expertiza Exploratist pentru a comunica impactul pozitiv pe care birourile smart il au asupra satisfactiei angajatilor si asupra mediului de lucru, pentru crearea unor legaturi emotionale pozitive ale angajatilor cu noile birouri, precum si gestionarea rezistentei oamenilor la schimbare – cu atat mai mult cu cat mutarea intr-un nou sediu avea sa reconfigureze traseul zilnic a peste 800 de angajati.
Solutie:
Bucurosi de provocare, am gandit rapid un proiect de employer branding si comunicare interna care sa-i ajute pe angajati sa-si constientizeze emotiile, pentru a le putea gestiona corect. Apoi, pe fondul echilibrului emotional astfel creat, am creat o campanie de comunicare interna care sa genereze emotii pozitive si o atitudine constructiva a angajatilor cu privire la noul sediu, ajutandu-i sa vada avantajele mutarii si impactul pozitiv al noilor spatii de lucru asupra echipei si performantelor lor.
In acest sens, am organizat o campanie de comunicare interna integrata, cu activari online si offline, folosind canale conventionale si neconventionale. Campania “Shout out, shout out, let it all out!” a urmarit cele 5 etape ale schimbarii, cu scopul de a-i incuraja pe membrii echipei sa elimine tensiunea negativa acumulata si de a le oferi instrumentele necesare pentru a-si formula gandurile si a-si exprima emotiile.
Fiecare actiune a creat cadrul potrivit pentru ca angajatii sa-si descopere si traiasca impreuna sentimentele cauzate de schimbare. Am inceput prin a gestiona emotiile negative. Angajatii au depus biletele anonime cu nemultumirile si dorintele in hate box-uri special amenajate. In paralel, am creat experiente care sa genereze emotii pozitive. Pe canalele de comunicare interna am rulat teasere pentru urmatoarele evenimente – cum ar fi ghicitul in cafeaua de Pipera, horoscopul mutarii sau reprezentatii cu actori improvizatori.
Pe parcursul a trei luni am gandit happening-uri care au pus provocarile intr-o lumina noua si, de multe ori, comica. De exemplu, in episodul “Te muti fara sa simti”, o echipa de ninja a luat cu asalt vechiul sediu si a mutat un coleg cu tot cu scaun, in timp ce prima vizita la noul sediu a avut loc in cadrul unui spectacol de improvizatie. Intreaga experienta a fost completata de workshop-uri de improvizatie prin care am dezvoltat capacitatea de adaptare a angajatilor si le-am consolidat sentimentul de apartenenta la grup.
Rezultat:
- Peste 800 de angajati impactati pozitiv de campania de comunicare
- Peste 200 de angajati implicati in actiuni experientiale de constientizare a schimbarii
- Consolidarea sentimentului de apartenenta al angajatilor si loializarea acestora.
- Rata de retentie 100%
Media & PR: studii de caz similare realizate de echipa Exploratist au fost preluate si publicate pe IQads.
Obiective
- Crearea de experiente pentru angajati care sa asigure un bun management al schimbarii.
- Gestionarea emotiilor negative si crearea de emotii pozitive care sa creasca loialitatea angajatilor.
- Comunicarea impactului pozitiv pe care noul sediu il va avea asupra mediului de lucru si performantelor profesionale.
- Crearea unei legaturi emotionale a angajatilor cu noile spatii de lucru.
- Cresterea satisfactiei angajatilor si consolidarea sentimentului de apartenenta a acestora la o echipa unita.
- Retentia angajatilor.
Detalii
- durata programului – 3 luni
- 8 actori improvizatori
- 1 coordonator de proiect
- 1 echipa de creatie
- 1 echipa de productie