Context:
Odata cu lucrul remote, clientul doreste sa organizeze doua evenimente de comunicare interna.
Primul este dedicat transmiterii rezultatelor financiare ale companiei catre toti angajatii. Dincolo de comunicarea transparenta a numerelor trimestriale, aceste moment este unul de interes maxim pentru intreaga echipa intrucat are impact direct (ex: bonunsare).
Al doilea eveniment este unul de leadership si urmareste sa aduca in lumina reflectoarelor coordonatorii si realizarile lor, astfel incat sa inspire colegii din echipa si sa deschida mai multe canale de dialog cu acestia.
In ambele cazuri, principala provocare este de a identifica metode neconventioanale de transmitere a mesajelor membrilor boardului. Pozitionarea trebuie sa fie una constructiva, bazata pe o abordare umana, care sa compenseze raportarea neutra de rutina.
Compania activeaza in industria de telecomunicatii si face parte din top 3 jucatori importanti la nivel national, cu peste 2500 de angajati.
Solutie:
Intr-un 2020+ imprevizibil, marcat de pandemie, este important sa identificam acele lucruri, valori si elemente din viata noastra care sunt importante pentru noi individual si ca echipa.
Ambele evenimente de comunicare interna au urmarit trei etape:
1. De informare: angajatii raman cu mesaje clare privind performanta actuala a companiei, prioritatile imediate si ce au ei de facut
2. Dialog si reconectare: oamenii au ocazia de a comunica direct cu membrii boardului si de a se reconecta prin subiecte relevante pentru toata lumea
3. Motivare si recognition: dupa eveniment, echipa este inspirata si energica. Fiecare membru este aplaudat public si apreciat
“Mai aproape de tine” a fost sintagma care a definit evenimentul de comunicare a rezultatelor financiare. Promisiunea a fost de a aduce stakeholderii (clienti, angajati si parteneri) mai aproape de tot ceea ce conteaza cu adevarat pentru ei.
Formatul a fost cel al unui talk show cu moderator, unde membrii boardului au vorbit despre directiile comune si cat inseamna increderea pentru o echipa unita.
Abordarea umana, empatia si caracterul informal au conturat tone of voice-ul brandului. Colegii au fost invitati la eveniment printr-un scurt video de la CEO.
Pentru a crea engagament inainte de eveniment am luat o serie de testimoniale de la branch manageri si colegi. Aceste testimoniale au functionat si ca warm up in prima parte a talk show-ului.
Membrii boardului au fost introdusi printr-un colaj de imagini din viata personala si interviuri in care persoane apropiate vorbesc despre ei.
Dupa eveniment, castigatorii bonusurilor au primit un background virtual personalizat pentru intalnirile online, cu un pin de recognition. De-asemenea, au primit o rama virtuala personalizata pentru poza de profil utilizata in cadrul intalnirilor online.
Pentru a mentine nivelul de energie generat de talk-show, am propus ca, dupa incheierea acestuia, fiecare BM sa organizeze o sesiune de speed dating online cu colegii din linia coordonata.
Evenimentul de leadership (“Arena Liderilor”) s-a diferentiat printr-un mix de happening-uri si formate care au hranit imaginatia si motivatia participantilor.
Pentru ca, pentru a-i inspira pe ceilalti, liderii au ei insisi nevoie de inspiratie, “Arena liderilor” a avut trei etape: business updates, povestea unui invitat din exterior si o calatorie experientiala.
Calatoriile experientiale au constat in ateliere de 10-15 minute pe teme precum: eliberarea stresului, managementul emotiilor, reconectare la sine si la ceilalti. Fiecare intalnire a oferit tips& tricks usor de folosit la birou si a fost sustinuta de profesionisti in domeniu.
- Gasirea unui echilibru intre informatie, dialog si un format out of the box
- Cresterea interactivitatii si recunoasterea realizarilor oamenilor din companie
- Oferirea unui boost de energie, motivatie si inspiratie
- Alinierea tuturor la misiunea si obiectivele organizatiei
- Durata unui evenimentul: 3h
- 1 account manager, 1 customer experience manager, 1 account executive
- 1 echipa de creatie
- 1 echipa de productie
- Locatii: zoom, vimeo, studio live