Context:
Odata cu digitalizarea proceselor de HR, clientul isi doreste crearea unor puncte reale de conexiune umana. Acestea sunt menite sa sustina mindset-uri pozitive si o cultura colaborativa, bazata pe comunicare deschisa si implicare.
In acelasi timp, este importanta dezvoltarea unor competente care sa sustina activ implementarea strategiei de business si procesul de transformare organizationala. Compania activeaza in industria constructiilor si face parte din top 3 jucatori importanti la nivel national, cu peste 800 de angajati.
Solutie:
Oamenii sunt cea mai importanta resursa a unui business. Valoarea unei companii este data de valoarea oamenilor care lucreaza pentru aceasta si de calitatea relatiilor dintre ei.
Astfel, am dezvoltat o strategie de comunicare interna care are la baza o platforma – program, „Oameni ca tine”, care imbina actiuni de:
A) comunicare interna
B) team engagement
C) initiative de employer branding
Prin aceasta strategie de comunicare interna, am urmarit sa incurajam si sa evidentiem comportamente precum: solidaritatea, sentimentul de mandrie, dorinta de implicare si asumarea responsabilitatilor.
Insight-urile emotionale si comportamentale au fost accesate pe rand, in cadrul companiei, pentru a sustine angajatii, in activitatea lor zilnica, prin:
1. talk show-uri saptamanale
2. initiative saptamanale de wellbeing
Talk-show-urile au fost moderate de catre doi prezentatori, actori de improvizatie. Acestea au pus in lumina reflectoarelor oamenii din spatele proiectelor si rezultatelor, initiativele noi in business, precum si informatii despre oamenii din organizatie si pasiunile lor (interviuri). In acelasi timp, au adus in prim plan comportamente, precum recunostinta si aprecierea colegiala.
Initiativele saptamanale de wellbeing au avut ca si coordonate valorile “safety” & “trust”.
Motivatia, increderea si starea de bine au nevoie de inspiratie.
Prin urmare, povestile reale, adunate de la oamenii din si din afara organizatiei au fost sursa de inspiratie pentru angajati. Continutul a fost difuzat pe canalele de comunicare interna, sub forma de: articole, podcast, video motivational, webinarii inregistrate, pastile video de inspiratie, tutoriale video.
Angajatii, in special cei pasionati de lectura (vezi programul Bookster), au fost incurajati sa participe activ, in calitate de contributori.
Actiunile de team engagement au avut scopul de constientizare si practicare a comportamentelor din psihologia pozitiva: echilibru, valori, grija, incredere, apartenenta.
Departamentele si punctele de lucru au fost incurajate sa contribuie la realizarea unei initiative care sa evidentieze tema lunii, conform unui calendar de wellbeing. Aceasta actiune a fost evidentiata printr-o fotografie sau un filmulet de prezentare.
Toate materialele au fost prinse intr-un album virtual „Oameni ca tine”, difuzat in organizatie.
Actiunile de employer branding s-au axat pe evenimentele interne. Acestea ofera posibilitatea manifestarii fortei colective si ajuta oamenii sa se alinieze rational si emotional la obiectivele businessului.
Principalul obiectiv a fost ca departamentul de HR sa primeasca mai multa sustinere din partea angajatilor.
Am identificat oamenii care se simteau puternic legati emotional de brand si le-am oferit posibilitatea de a construi campanii credibile si autentice.
Pe tot parcursul campaniei “Oameni ca tine”, am mentinut, pe canalele de social media, un dialog continuu cu publicul larg. Mesajele au targetat in special potentialii viitori angajati si au vorbit despre: planul de cariera, modul in care se construieste un CV, tendinte in piata muncii s.a.m.d.
Afla mai multe detalii despre acest program de comunicare interna din articolul nostru de blog.