Context:
Poate fi un program de tipul First Time Manager o solutie la fluctuatia oamenilor din organizatii?
O companie multinationala care oferă servicii telecom si-a propus sa investeasca in dezvoltarea viitorilor lideri ai organzatiei. Pentru ca activeaza intr-un domeniu ce aduce constant schimbari rapide, nu exista niciodata suficient timp pentru a dezvolta liderii existenți.
Adesea acestia nu au suficient de larga perspectiva asupra companiei, nu inteleg si nu pot transmite angajatilor motivarea anumitor decizii ale companiei si nu sunt suficient de orientati catre business.
Astfel, a devenit din ce in ce mai atractiva ideea de a investi din timp in angajații cu potential de crestere, cu cele mai bune rezultate si cu dorinta de a se pregati pentru o viitoare pozitie de conducere.
Provocarea a fost dezvoltarea unui “pool de talente” de management, avand ca grup tinta agentii de call center si agentii de vanzari din companie care isi doresc sa se dezvolte pentru o pozitie de management.
Solutie:
Am creat un program de dezvoltare prin care sa crestem abilitatile de management ale angajatilor recrutati. Astfel, atunci cand vor participa la interviul pentru o pozitie de conducere, sa se diferentieze de multime prin experienta si printr-o intelegere mai profunda a rolului pe care aplica.
Competente urmarite in cadrul programului sunt:
- managing yourself cu subiecte pe teme precum – Agilitate mentala | Rezilienta
- managing individuals cu focus pe – Feedback | Coaching | Motivatia
- managing teams cu activarea pe subiecte – Promotorul schimbarii | Comunicare cu impact
- managing upwards ce se concentreaza pe – Comunicare colaborativa | Gandire Critica
Detalii de structura si design a programului de invatare First Time Manager:
- participantii lucreaza pe grupe pe o perioada de 4 – 6 luni, atat offline, cat si online
- participantii au parte de mai multe forme de dezvoltare: training in-class, workshop-uri, webinarii, proiecte individuale & de echipa
- participantii au parte de mai multe forme de dezvoltare: provocari online individuale & de echipa, coaching, mentoring, sesiuni de feedbak & debriefing, in unele editii experienta fiind completata inclusiv de o strategie de Gamification
- un element deosebit de important al experientei de invatare este sustinerea fiecarui participant pe toata perioada programului, prin intermediul unui coach alocat si a unui mentor
- programul se incheie cu un proiect menit sa rezolve probleme reale intalnite in organizatie
Rezultat:
- o populatie de first time manageri echipati si bine pregatiti pentru noul lor job
- dezvoltarea unui program de invatare cu rol activ in securizarea talentelor din organizatie
Media & PR: studii de caz similare realizate de echipa Exploratist au fost preluate si publicate pe IQads.