Saptamana de saptamana, stirile devin din ce in ce mai alarmante. Peste tot in lume, precum si in interiorul organizatiilor. Si, in timp ce o buna comunicare interna a situatiei este importanta, este cu atat mai bine sa impartasesti si ceea ce merge bine.
Stirile bune pot juca un rol cheie in a-i sprijini pe angajati sa se concentreze asupra activitatii zilnice. In plus, o comunicare interna inspirationala incurajeaza colaborarea si aduce energie productiva.
Iata 5 idei care pun in evidenta partile pozitive:
1. Crearea unui spatiu sigur pentru exprimarea ingrijorarilor/framantarilor
Inainte de a ajunge la partile bune, este necesar sa te asiguri ca oferi angajatilor oportunitatea de a elibera orice presiune negativa prin exprimarea provocarilor.
Folositi feature-ul de sondaje din cadrul platformei de comunicare interna. Acest lucru le va permite participantilor sa scrie toate plangerile sau temerile la care se pot gandi. Aceste provocari pot face referire la un subiect anume sau pot fi generale. Dupa ce toata lumea a impartasit, puteti alege care dintre subiecte poate fi dezvoltat. Daca nu, important este ca s-a creat un spatiu in care se pot exprima frustrarile. Apoi, dupa cum spune si cantecul, “let it go”.
Mai multe despre astfel de feature-uri poti descoperi in studiul nostru de caz.
2. Evidentierea modului in care angajatii au depasit obstacolele
In cartea “The Seven Basic Plots: Why We Tell Stories,” Christopher Booker explica despre cum una din cele mai captivante povesti este cea in care „se invinge monstrul”. Protagonistul isi propune sa invinga o forta antagonista care il ameninta pe el si / sau tara. Exista diverse filme, precum Dracula si Star Wars, care se bazeaza pe acest concept de intriga.
Cu siguranta, companiile din zilele noastre se confrunta cu o multime de provocari. Acestea pot fi, insa, rezolvate prin comunicarea interna a unor studii de caz pozitive. Astfel, angajatii sunt insetati dupa exemple despre cum o echipa a rezolvat un caz aparent imposibil. Sau cum un coleg a reusit sa satisfaca nevoia acuta a unui client. Aceste povesti sunt convingatoare pentru ca apeleaza la dorinta omuluide a depasi obstacole semnificative.
Iata un proiect fain in care un obstocol este depasit printr-o comunicare integrata pozitiva.
3. Exprimarea aprecierii pentru eforturile si rezultatele echipei
A.J. Jacobs, autorul cartii „Thanks a Thousand”, scrie: „recunostinta reprezinta cheia spre o viata traita bine”. Precum spune Cicero, “ea este conducatoarea virtutilor.” Jacob citeaza cercetari care demonstreaza faptul ca beneficiile psihologice ale recunostintei sunt legendare. Pot indeparta depresia, te ajuta sa sa te odihnesti mai bine, iti imbunatateste dieta si te indeamna la exercitii fizice. Un studiu recent a demonstrat ca recunostinta ii face pe oameni mai generosi si mai blazi cu cei pe care nu ii cunosc.
De aceea, simplul gest de a multumi este atat de puternic. Mai ales in perioade de criza, liderii trebuie sprijiniti in initiativa lor de a-si impartasi colegilor aprecierea, chiar si pentru lucruri mici. Repetati afirmatia „Multumesc pentru ca sunteti aici.”
Mai multe modalitati prin care un astfel de comportamen poate fi stimulat se gasesc in programele noastre de team engagement.
4. Accentul se pune pe recunoasterea meritelor
In vremuri bune sau de criza, validarea angajatilor joaca un rol vital in imbunatatirea procesului de comunicare interna si a implicarii. Cu toate acestea, chiar si atunci cand lucrurile merg bine, studiile arata ca organizatiile esueaza in a oferi recunoastere angajatilor. De fapt, 45% dintre angajati declara ca nu le-au fost recunoscute meritele in ultimele sase luni.
Din acest motiv, atunci cand vorbim de comunicare interna este mai importanta ca niciodata accenturarea recunoasterii. Daca dispuneti de un program formal de recunoastere, acum este momentul potrivit pentru a-l promova. Si indemnati liderii sa foloseasca programul pentru a-si manifesta aprecierea pentru oamenii lor. Sau, cel putin, sa improvizeze propriile idei pe subiect.
Un element-cheie al oricarui efort semnificativ de recunoastere sunt, desigur, managerii. Creati instrumente si programe pentru a le arata managerilor de ce recunoasterea este importanta. Sugerati chiar o varietate de modalitati prin care sa laude si sa incurajeze oamenii din echipe
Iata un exemplu implementat recent la unul din clientii nostri.
5. Crearea de conexiuni, legaturi si relatii
Intr-o perioada de tele munca si izolare, angajatilor le lipseste din ce in ce mai mult comunitatea. Comunitatea este despre oameni: despre respect, i apreciere si recunoasterei. Comunitatea intretine sentimentele de conexiune si apartenenta.
Cum puteti construi o comunitate prin comunicare interna ? Iata cateva idei:
-
- Folositi o platforma interna de social media sau de conferinta virtuala pentru a aduce oamenii impreuna;
- Incurajati liderii sa modeleze comportamente prin: initierea conversatiilor, crearea de grupuri de lucru si interactiune si reactie la gandurile si ideile colegilor de echipa;
- Invitati angajatii sa impartaseasca materiale relevante pentru ideile si initiativele pe care le au – fotografii, materiale video, citate, articole, carti sau orice alt tip de continut.
Fiecare mesaj pozitiv conteaza si aduce angajatii mai aproape, in comunitati functionale, active, bazate pe interese si aspiratii comune, indiferent de distanta.